Service bulletiner 2013 arctic Cat

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Vet inte om det redan är postat men jag gör det igen, någon moderator får ta bort det om det blir dubbelpost.

KGK eller ÅF ska väll meddela om detta, men det hör väll inte till ovanligheterna att det blir "missar", som i sin tur kan leda till att garantin påverkas då detta skall åtgärdas innan 19 december som jag förstått det.

Service Bulletins for 2013 Sleds

When determining if your sled is affected by a recall or update only use the last 6 digits of the VIN

Bulletin No: BS201307
Subject: Shift Fork Update
Affected Models: 2013 F/M/XF 1100 cc models within the VIN ranges of 100949-103962 and 808001-808211.
Condition: The existing shift fork may fail where the fork contacts the reverse gear and should be replaced.
Solution: Install new Shift Fork Update Kit (p/n 0637-414) on all affected models.
Bulletin No: BS201312
Subject: Slide Rail End Caps
Affected Models: 2013 M8, M 1100 Turbo, and M 1100 non-Turbo
Condition: The slide rail end caps do not meet Arctic Cat standards on the affected modelsonly and should be replaced.
Solution: Install new Slide Rail End Cap Update Kit (p/n 0637-420).
Bulletin No: BS201313
Subject: Skid Frame Relocation
Affected Models: All 2013 XF models including XF High Country models
Condition: The lower mounting location in which the skid frame was mounted during assembly on XF models may cause adverse wear to the slide rail end caps and wear strips.
Solution: The skid frame should be relocated to the upper locations.
Bulletin No: BS201314
Subject: Skid Frame Front Arm Mounting
Affected Models: All 2013 RR models
Condition:The cap screws securing the front arm to the slide rails may come loose during the operation of the snowmobile resulting in wear to the slide rail.
Solution: Install new RR Front Arm Mounting Update Kit (p/n 0637-421).

katt13

Medlem
9 feb 2013
44
0
1
Tjenare lade själv ett inlägg om detta,jag såg inte att de fanns redan.
Garantin borde inte bli lidande men värre är det med v-lådan!
det har varit känt i usa sedan september om detta , där har man tidigt fixat problemet.
Återförsäljarna vet inget om detta såå problemet är högre upp.
Och det är förserien som är drabbad ,gissar att de flesta hamnat hit i den serien.

Vad kgk ska göra åt det hmm ja vi får väl se. Men de är viktigt att alla får veta om det.
Har själv en i samma serie och gissa vad som börjat krångla, vet av två till har även kollat med en
verkstad de bekräftade att de hade haft inne några å de var 12:ans grejer i dom.

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Har beställt mig en ny f800rr -13, Gör dom alla sercice bulletiner direkt innan leverans eller måste man vänta tills det är service? Har någon fått sin sekundär utbytt än? eller måste man vänta tills den går sönder

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Ok tack för svar K-len. Kan nog stämma hörde nått om att den service bulletinen inte kommit till sverige än men nu vet man säkert iallafalll