Så här ser min variator ut, borde väl vara så att jag ska ta isär den?om det är en 03, 04 eller 06 R tar du isär sekundären och tar bort en bricka mellan skivorna ...
är det 05 eller 06 lägger du till bricka/shims på bulten till sekundären
Nej, du tittar på fel bild.Så här ser min variator ut, borde väl vara så att jag ska ta isär den?
http://arcticcat.arinet.com/Scripts/ImgServ.exe/convert?ilFN=D:\EMPARTweb\Catalog Data\ARCT_PROD2\images\IMAGES\0739-780.TIF&ilSC=19&ilIV=0&ilBR=0&ilIF=G&ilRE=8)
Är det "plastplutten" nr.21 som jag ska ta bort? Tittade lite närmare på den ikväll men blir inte klok! Btw, remmen som jag kör på heter 044 och det ska vara 034 om jag inte minns fel, enligt tabellen. Vad kan skillnaden vara, bredd?Nej, du tittar på fel bild.
#19 är shimsstackenÄr det "plastplutten" nr.21 som jag ska ta bort? Tittade lite närmare på den ikväll men blir inte klok! Btw, remmen som jag kör på heter 044 och det ska vara 034 om jag inte minns fel, enligt tabellen. Vad kan skillnaden vara, bredd?
Och för att komma åt dom så måste jag bort med 21 va? Är den gängad?#19 är shimsstacken
Aha! Därför den sitter så ***** hårt :stupid:precis, och den är gängad åt FEL håll tror jag!
Kan detta leda till att den startar på fel växel eller att den slirar?Om det inte är bytt variator på din skoter så har du fel rem. -044 sitter på f7-06 och är längre. F7-06 har en sek variator med större skivor.
Du har ingen aning om vad som kan orsaka tjutandet?köp rätt rem till att börrja med ! att försöka shimsa till en för lång rem är oerhört rackligt , att remmen linjerar förutsätter att remmen startar nere i primären och i rätt höjd på sekundären ...
Skulle dåliga motorfästen leda till ett tjutande ljud när man gasar på? Låter skummt... :hmmmm:Se över motorkuddar och motorfästen.
Skulle dåliga motorfästen leda till ett tjutande ljud när man gasar på? Låter skummt... :hmmmm:
Korrekt.kan ju härledas från att motorkudden e slut variatorn blir sne och remmen ger ifrån sig ett vinande ljud ?