singelpipa till 800r

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Är på jakt efter en singelpipa till min re 800r, har tittat på SPI och SLP är det någon som har något utav dessa och kan berätta lite. Eller tips på annant märke. Gör det någon skillnad, köpa bara pipan eller både pipa och burk? Behövs annan bestyckning?

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
du kastar pengar i sjön strunta i de om du frågar mig. deras org pipor till dom modellerna är redan väldigt bra. har själv bänkat med org kontra grenrör och pipa från mäsrket spi men trimpipan levererade ca 5 hästar sämre än org så skicka tillbaka skiten. hade ja däremot lämnat in den för portning m för samma pengar och haft kvar org pipan förgasare mm hade ja kunnat hämta runt 10 kanske 15 häst till med mycket bra register.

så satsa dom pengarna på något bättre

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Den enda pipa som ger effekt till 800R ÄR crankshop och BRPs dubbelrör!

jag har testat alla kända märken, men de ger bara - i bänk, jävla rackel pipor är egentligen!

Det som ger effekt till 800r är att modda boxen och bestycka ner, då kommer effekten!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Den enda pipa som ger effekt till 800R ÄR crankshop och BRPs dubbelrör!

jag har testat alla kända märken, men de ger bara - i bänk, jävla rackel pipor är egentligen!

Det som ger effekt till 800r är att modda boxen och bestycka ner, då kommer effekten!
helt sant men de har även att göra med att org pipan är bra utformad redan.

Wilber

Välkänd medlem
13 sept 2005
287
0
16
Örnsköldsvik
Vilka fler än Mulle är det som kan modda boxen? Har 50mil enkel till Mora så det känns lite drygt att åka så långt. Visst, kanske man kan skicka bara boxen, men en dyno före och efter hade ju varit bra. Finns det ingen i västernorrland eller västerbotten?

strompa

Medlem
30 nov 2008
46
0
6
boyn
Modda boxen, och ja den kan du skicka! Byt topp eller ett helt RK-tek kit lättare kolvar annan topp, ev ett annat grenrör (strunta i pipa) 44 matta, dreva ner ordentligt 3-4 kugg på lilla drevet på re 800r funkade bra, samt ett variatorkit då går den garanterat.