Sitta två!!!!!!!

patrik rxl 92

Medlem
13 jan 2010
20
0
1
Hej, till nästa vinter blir det att skaffa nyare skoter och har nu mest fått upp ögonen på RX-1 och Vectorn 2006-2008 (ev Phazern 2007-2009). Min undran är nu till er med erfarenhet av dessa maskiner hur det går att sitta två personer på dem? Givetvis förstår jag att man inte leker i djupsnö med sådana skotrar om man är två utan hur det går att transportera sig efter leden till korvgrillningen. Ser fram emot svar på denna fråga. Mvh Patrik

patrik rxl 92

Medlem
13 jan 2010
20
0
1
Jo, Venture:n är säkert jättebra om man bara tänker sig touring-körning med två personer. Mest kommer jag nog vara ensam på skotern och då kanske det blir lite mer äventyr. Men om man ska köra på led och vara två så undrar jag hur RX-1 och Vectorn samt Phazer kan upplevas. Mvh Patrik

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Phazern sitter du lätt 2 på. Rx1ans dyna ser ju rak och lång ut. Borde gå bra. De enda modellerna jag tvivlar på är väll lynx och ski-doo? Polarisdynan fungerar utmärkt också, det vet jag av egen erfarenhet. MEN det är ju inte roligt att köra med frugan bak :)

patrik rxl 92

Medlem
13 jan 2010
20
0
1
Haha, nej det förstås. Tack för svaret Klassisk. Man får väl ta med en kompis och fara till en åf där de aktuella modellerna finns.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Gör så och lycka till! Kom ihåg bara att din kompis är säkert som 2xflickvänner i storlek.

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Inga problem med att åka 2 på nån av dom om det handlar om lugn ledkörning

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Apex och Nytro går kanonbra att åka två på, man kanske inte far på en 10-milatur men en korvgrillar-runda går bra.

patrik rxl 92

Medlem
13 jan 2010
20
0
1
Tack så mycket för era svar, blir säkert inga 10-milarundor men bara för att ta sig ut till någon stuga eller lämpligt pimpel-hål. Tack. Mvh Patrik

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Phazern är sådär att åka 2 på, rätt hårt för den som åker bakom..
Måste nästan få hålla med där, dock har jag inte justerat dämparen på min så lilla försöket till de gick den nästan på genomslagsgummit bara när man satt 2 på. Nu har jag iofs ganska långa ben för att vara bara 178 men jag upplevde att jag fick sitta "obekvämt" långt fram för att få plats med någon bak på Phazern. Dock funkade Nytro XTX ypperligt att åka 2 på (mycket skönare dyna också..). De andra besitter jag ingen erfarenhet av tyvärr :)