Ska hämta ut min nya Grand Tourer 1200 4-tec imorgon.

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Hur är skidorna ? Behöver jag köpa till SLP PP ?
Det är ju förhandlingsläge på tillbehör då.

Box med räcke, bukplast och kapell har jag redan dealat på.

Är det något annat jag bör veta inför första turen ?
Inkörning ?

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Nähäpp ingen respons. Men nu har jag iaf hämtat ut maskinen. Hade en Polaris FST Cruiser 08 tidigare vilken jag jämför mot.

Upplevd första tur:
Man sitter högt, jäkligt högt. Men bekvämt.
Kändes lite bråkig när jag körde i 45-55. Skidorna ville kasta och understyra om vartannat. Men med powderpro och uppstyvning av framvagn blir det nog bra.

Tryckte till och SATAN vad den gick. Jag tror FST ligger i lä. Det är otroligt klipp i motorn.
Med aktiv körning märker man att det är ett sportchassie och sportmotor i maskinen, ingen bredbandskänsla alls.

Helnöjd än så länge, men det blev bara 3 mil i kylan.

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
Kul. Jag satte slp pp skidor på min x-trim-08 och då vart den som du beskrev med kast hit och dit. det visade sig att det var för lite toe ut på skidorna, jag tog loss den ena styrleden och vred den ett varv så det det blev lite toe ut typ 7mm sen gick den som ett lok på leden. Nu satt jag skidorna på min nya xtrim och det funka det på en gång, så det har nog med inställningen att göra, tveksamt att pp skidorna är värda sitt pris om du har crtl II nu. men det är min åsikt. Jo då det märks skillnad när man kör i djupsnö jag vet.