Ska jag byta MM700:an mot en Viper?

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Har hittat denna på Blocket:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_Sx_Viper_Er__02_29256186.htm?ca=2&w=3

Blev sugen på att höra om han vill byta mot min MM700. Har inte budget för att byta upp mig, men de kostar ungefär lika mycket. (Min MM700 är ordentligt servad, har Engans runt om och är i bra skick.)
Jag är nämligen lite sugen ibland på en maskin som funkar bättre på kustlandets guppiga leder och som funkar bättre att svänga med.

MEN, GÖR JAG BORT MIG? BYTER JAG NER MIG?

Om jag skulle byta, skulle Viper funka för mina behov? (Mestadels led, 50% pulka, vill gärna ha en svängskojig maskin, som ändå funkar hyggligt utanför leden.)

Vad kan man förvänta sig för service/rep på en fin Viper som har gått 800 mil?

Last edited:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Sv: SVARA SNABBT! Ska jag byta MM700:an mot en Viper?

För egen del skulle jag aldrig göra det bytet. MM:en betydligt med allsidig, dessutom med en snurra som man verkar behöva skjuta sönder för att den skall rackla. Det du verkar vilja ha är en Switchback, Renegade eller en Crossfire av någon årsmodell (beroende på budget).

Har själv kört Viper, utan att repa något, men det verkar som om den motorn är mer benägen att trassla än den i din MM. Inte för att det för den skull skall vara någon ökänd rackelmotor.

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten

Hehe... det där är min gamla maskin som min bror äger nu. Garanterad välskött till 100%. Svärfar köpte den ny, sen jag och nu brodern. Huruvida du ska skaffa dig en Viper eller inte har jag ingen åsikt om, men jag var i alla fall grym nöjd med den.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå

Hehe, vi får se, jag har skickat din bror ett mail o frågat.

Hoppas nästan han inte vill...för jag är ju väldigt nöjd med Mountainmaxen...och har kostat på den en del...men jag är inne i ett köp- & sälj-stimm just nu...:

* Fastnat i Ebayträsket...
* Köpt BMW-saker för femsiffrigt...
* Har på gång en rallybil...
* Tänkte byta båtmotor (blev inget som tur var)...
* Och nu ett infall att byta skoter....

De e mycke nu! :becky:
(Kan ha nåt att göra med att jag snart blir farsa igen...)

FLER SYNPUNKTER MOTTAGES TACKSAMT!

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle

Har en sxr annars du kan få byta mot;) annars skulle nog jag ha bytt...

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå

Hehe, jag börjar "nyktra till" nu.....det vore snudd på galet att byta bort MM:en nu när jag har bytt nästan alla slitdelar + pimpat den precis som jag vill ha den.

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
519
1
18
Umeå

jag skulle inte ha bytt iaf.. pga att en MM är mer allround skoter.
har testat en viper men jag kände att det inte var samma känsla. vipern kan se snyggare och fräschare ut.. men det är inte det man är ute efter.

håll kvar vid din MM Erik