Ska slitytan på en ny variator se ut så här?

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Tjena!
Har nyss köpt en sprittny variator från Comet. När jag packade upp den idag såg jag att slitytan såg ut så här.

Ska ytan verkligen se ut såhär på en spritt ny variator?? :mmph:
Ser tillochmed värre ut i verkligheten.

Mvh Jonas

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.001
113
Stora Blåsjön
Bara att skicka tillbaka den, är den sämsta gjutning jag sett!, fick variatorn bytt på min maskin och den såg långt ifrån ut som så, var några gjutbublor som syntes på skivan...

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Mjo misstänkte de.. Riktigt tråkigt att packa upp grejerna som det har varit massa strul med och förlängd leveranstid, också måste man skicka tillbaka den.. Aja "tur" det är piss dålig vinter..

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
jag kan bara se ränder från en tvätt?
ser du inte "krackeleringarna" i gjutningen?

Den där är ju bäst om du sätter dig i bilen och åker tillbaka med. Du hade ju rätt nära. Helt oacceptabelt att få en sån när du beställt nytt.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Oj oj oj! Drt där såg inte vackert ut. Kontrollanten hos Comet gick nog på muggen när den där passerade. Den där ska du omedelbart reklamera. Ring/maila Rinab och be dom se till att snabbt få fram en felfri samt be dom kolla innan dom skickar den. Rinab brukar vara bra att ha att göra med så det fixar dom.

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Tack för alla svar!
Tänkte faktiskt åka upp dit någon dag till veckan. Tycker det är bättre och enklare att prata öga mot öga om en sån här grej, speciellt inte då jag inte har så långt dit :)

MickeF7

Välkänd medlem
30 mar 2013
172
0
16
Bispgården
Ja så där ser inte en ny ut ! :/

Gillade rinab en gång i tiden .. Men va har hänt är det en massa praktikanter som tagit över hela firman ?
Sista gångerna ja beställt från dom så har jag fått vänta i månader även fast det stått 2-3 dagar leverans
samt finns i lager . Nu sist fick jag hem hälften av varorna samt ett trasigt gashandtag . resten har jag väntat på i 3mån :p

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
jaha åtusan trodde dessa "krackeleringar" var att de va fett på skivorna sen att någon blåst på med vatten. my bad