Skador på mattan, hur stark är en matta?

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jahupp då har man lyckas skada mattan igår kväll, skulle köra över en plogkant och tog lite extra på gasen och givetvis stod det en järnpinne upp under snön så innan jag ens hann att uppfatta det så spann mattan några varv innan jag stannade till. Det som vart såg ut som skärsår och 2 kammar skars nästan helt av, medans det vart ett djupt sår i själva mattan så man ser coren och 2 mindre sår. Hur pass mycket stryck tål en matta innan det går av?

Gott nytt år!
/Deffe

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Nog går den ett bra tag till, gamla indy sliter inte mattor så fort så nån skråma gör ingenting.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det låter betryggande :) Har kört ca 10 mil efter skadan å det verkar inte påverka någonting skadan, får väl lossna när det lossnar..då ställer jag skotran där för evigt å går hem :p

F

Fredrikkoraudi

Hellboy skrev:
Det låter betryggande :) Har kört ca 10 mil efter skadan å det verkar inte påverka någonting skadan, får väl lossna när det lossnar..då ställer jag skotran där för evigt å går hem :p
Det finns väl "Mattreparationer" på skoterfirmor? Det är väl en slags "Platta" och 2 st bultar som du drar igenom mattan så ska de hålla ännu längre :)

/F