Går kanske att köpa ett gäng remmar här och komma undan med ett hyfsat prisSlutsåld till skidoo, undra varför =)
http://www.discountfleetsupply.com/gat49c4266.html
Går kanske att köpa ett gäng remmar här och komma undan med ett hyfsat prisSlutsåld till skidoo, undra varför =)
Är ju ett fritt val, men av erfarenhet så håller ju remmarna om man kör in dom länge, och håller ju även ännu bättre med andra variatorgrejer!Vänta lite nu ska jag köra in remmen i 6mil?
körde lite led i början av säsongen blev kanske 1-1,5mil led sedan försiktigt skogsåkning. Den remmen höll i 12mi, andra i 6mil och du menar det skulle vara mitt fel, funkade på Pron så skulle säga att det är inte bara förar fel.
har man som jag köpt en snömaskin ska jag fan inte behöva åka led i 6 mil för att kunna köra maskinen, den måste ju tåla att man köra ospårat det gör ju dem andra märkernas remmar så varför ska jag tåla att jag måste köra in vara snäll/ pussa den god natt, tvätta skivor 24/7….
Ibland förstår jag inte folk som godtar sådana här problem med remmar och skyllar allt på att man inte är försiktig med grejorna. Grejorna kostar mycket pengar och ska fan kunnas användas i snön om jag köper en sådan maskin annars ska dem börja om och göra rätt, inte bar jag som ska läsa deras problem.
Jepp det är vid 5l/milen problemen kommer Jag är rätt så nöjd med min setup/drevning nu, tog mig 70 mil på senaste remmen vilket jag tycker är mer än godkänt! Ni andra som ligger i 5l/milen klubben, vad får ni för mil på remmarna som jämförelse? Allt över 50 får man nog vara nöjd med.Remförbrukning beror till stor del på körningen.
Finns hur många som helst som snurrar lite på en myr, drar nån klättring och remmen håller hur länge som helst. Maskin har heller aldrig tagit över 2,5 L/mil. Men dom har kört hååårt!!!
När E-tec:en drar i sig runt 5 liter milen håller inte remmarna på en originalmaskin, det är då min erfarenhet. Men då är det inte myrsurf det handlar om.
Ska tilläggas att andra maskiner jag haft och åker tillsammans med också har problem vid denna typ av körning.
Och snälla, fråga mig inte om jag kört in remmarna, varmkört etc.
Jag gör såklart allt sånt...
När man hittat rätt i variatorsetup och sånt funkar det.
Lirar det inte i variatorerna spelar det ingen roll vad du gör, sover med remmen under kudden på nätterna, ber morgonbön etc.
Hmm ser nu att Jag råkade länka från En norsk hemsida, om det nu skulle ha betydelseÄr nog denna rem de menar inte den du länkade till.
http://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Lynx/Motor/Drivremmar/Variatorrem-Ultimax-XS-821.htm
Fast hmm vad är skillnaden? Samma art nr fast 200 kr i pris skillnad?
Ingen som har efarenhet av Dayco remmen som ska ersätta 391?
391an kostar väl ca 2400 hos en aukt BRP handlare.
Det är dock billigt jämfört med 2015 Polaris AXYS remmen som kostar 3200 hos vissa handlare =/
Att lynx inte skulle ha remproblem är nog knappast troligt, bara gå över på broder märket å läsa på detta forum, första bästa inlägg =)
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=72937&page=4
70 mil är helt okej för sådan körning.Jepp det är vid 5l/milen problemen kommer Jag är rätt så nöjd med min setup/drevning nu, tog mig 70 mil på senaste remmen vilket jag tycker är mer än godkänt! Ni andra som ligger i 5l/milen klubben, vad får ni för mil på remmarna som jämförelse? Allt över 50 får man nog vara nöjd med.
Låter konstigt att du kan ha inkörning kvar efter så många timmar...Nu har den gått 20+ timmar och legat på 6.5L/mil.
Original setup och remmen ser fin ut.
22% kvar på inkörning.
Menade 20+mil, men kan minnas fel. Den står på verkstaden nu. Får kolla senare.Låter konstigt att du kan ha inkörning kvar efter så många timmar...
Då lär det ha varit mysåkning ;-)
Vad åker du för maskin?7-8L milen och remmarna håller 10-15 mil. Måste börja äta mer chips och dipp istället för chins och dips så remmen får svalka sig lite mera! skämtosido, det här är skandal! kör med styvare primärfjäder och tyngre viktpinnar.
Är ju ett fritt val, men av erfarenhet så håller ju remmarna om man kör in dom länge, och håller ju även ännu bättre med andra variatorgrejer!
Skall tilläggas att remspänningen är väldigt viktig och den skall kollas även efter inkörd rem.
Visst är de tråkigt att åka led i 6mil men det är inge kul å byta rem stup i kvarten heller!
Vad det gäller remspänningen så skit i anvisningen i boken, jag hissar upp maskinen och när mattan vill smygdra på tomgång men går att stoppa med foten så är remspänningen bra, har funkat bra för mig iafa!
Det är jag fullt medveten om, min är inte original heller men det kan väl knappast dra ifrån att ventilera ut lite värme?Man kan inte ventilera bort ett problem Åkt 40mil skogsåkning med shimsad sekundär och KNR kit.
Inge myrpuddring precis..
Svala och sköna variatorer.