Ski-doo 380 Touring -00 Erfarenheter = ?

Lasse429

Medlem
6 mar 2011
10
0
1
Södertörn
Hej!
Jag tänker köpa en första skoter för försiktig turåkning med gumman där bak och lite turer upp till fisketjärnar. Jag saknar helt erfarenhet av skoterkörning och har ingen aning om huruvida denna Ski-doo är något att ha. Den har inte alls gått långt och kostar inte så mycket. Tacksam för svar av er som vet!!:shocked:
Hälsningar Lasse

danwed

Välkänd medlem
10 aug 2007
104
0
6
Norrbotten
Generellt en trygg maskin med låga underhållskostnader, billig försäkring osv.
Precis som du skriver så gör sig en sådan maskin bäst på leden, kör du i tung blötsnö eller där det är mycket vatten på sjöar osv. så kommer du att få problem att ta dig fram, speciellt med passagerare.
De flesta som köper skidoo 380 är just nybörjare som vill testa och vill komma ut utan krav på puderkörning i större utsträckning osv.
Lycka till!

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
håll koll på om det är bytt svänghjul.. då magneterna har stor chans att släppa på dom tidigare.. och verkar bara gå att köpa i paket med tändplatta..

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
380 in är skottsäker, känner en som har en skandic 380 96 som har gått 1800 mil på samma kolvar, fast den skar då vid 1800 mil, men dom tog bara lös kolvarna och bände loss kolvringarna och den går nu igen på dom gammla kolvarna och ringarna

Lasse429

Medlem
6 mar 2011
10
0
1
Södertörn
Jättetack för era svar! Skönt med ett sådant här forum där man når er som är erfarna. Både gumman och jag är av det tyngre slaget och det blir nog körning utanför lederna de få gånger som vi kommer att vara ute. Jag har fått tipset att i stället köpa en gammal Lynx 5900.
Ha det så gott!
Hälsningar Lasse