Ski-doo 600 sdi xp-08 värt att köpa?

Ludde_ly

Medlem
1 feb 2011
42
0
1
söderhamn
Tjena!
Jag är ute och letar mycket nu på olika skotrar men en som brännt sig fast på hornhinnan är xp 600sdi-08. Är det värt att köpa en och vad är det för skillnad på xp 600sdi och xp 600sdi "X" som så många skriver med i annonserna? Har dom många problem?
Tack på förhand för svar

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
"X"et står bland annat för bättre dämpare som är renoveringsbara. 600sdi är då av mina erfarenheter en klockren motor jag hade aldrig nå problem med min.

Ludde_ly

Medlem
1 feb 2011
42
0
1
söderhamn
Okej så då är det värt att köpa en "X" istället då kan man se på någotvis att det är en X-maskin har frågat många i annonser om det är en men ingen vet vad det står för?

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa jag tror inte den fanns utan X-pkt i Sverige.

Hade en sådan förra vintern och var sjukt nöjd med den. Nerdrevad och 44mm matta, gick riktigt bra för att vara kort. Går riktigt billigt också. Enda nackdelen är väl när det är väldigt mycket snö och uppför, men det säger ju sig självt att en kort får de jobbigt då. Enda anledningen till att jag bytte bort den är för att jag kör mycket lössnö och i fjällen. Annars är den klockren. Jäkligt skönt med SDIn.

Ludde_ly

Medlem
1 feb 2011
42
0
1
söderhamn
Okej låter mycket lovande, Har kikat runt en hel del nu så såg jag en kille här på snowmobile som hade en tnt med X-paketet som såg intresant ut och jag har läst om en massa inlägg om tnt vs sdi och så vidare och dom verkar ju ha lika många "fel" kontra fördelar båda två. Jag är ute efter mycket lek med mycket offled körning många hårda knöliga leder samt att man bara kan ta den och dra och fiska om det skulle behövas alltså ingen rs men nått mellanting!