ski-doo 600rs tappar tappar effekt och går som en moppe samt varvtals hängning.

larsson92

Medlem
2 mar 2011
30
0
1
när man startar den när den är kall så har den normal tomgång, kör en bit går perfekt, sen så ger den upp och börjar låta som den går på en cylinder men det gör den inte har kollat det, den går liksom som en moppe typ när man ger fullt, ungefär som att den tappar nästan 70% av effekten. sen så när jag slår av gas så kan den helt plötsligt ha en tomgång på 3 tusen varv sen gasar jag en gång och slår av på tomgång och då kan den ha 5 tusen varv alldeles vid påslagsvarven. men den går ibland normalt men då kan den tex ha dom dära varv problemen. har rengjort förgasaren kollat huvud och lågfarts munstycket, stiften funkar klockrent osv.
hörde med en polare att det kan va reedsen som är dålig samt luftmunstycket.
verkar det en bra förklaring till problemet och är det nån som haft samma problem?
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
upp med reedsen o undersök , kolla igenom insugningsgummin och att reedbladen sluter tätt och är hela. Vilken årsmodell??
 

larsson92

Medlem
2 mar 2011
30
0
1
ser att du har en lika dan skoter men är det en 600 rs är det ingen sdi, då är det tävlingsmaskinen :)
 

larsson92

Medlem
2 mar 2011
30
0
1
fick också besked från motorteknik att det kan vara tjuvluft i insugsgummit och vid variatorn till motorn, nog störst sannolikhet eftersom jag har fått felkod på skotern om för höga avgas temperaturer som också blir om den drar tjuvluft.