Tjenare alla
köpte en ski doo citation 4500 1980 (en rotax 377a) som brytarna å kondenasatorerna var slut på Bytte dom.. den gick som Fasen!
fast då vart jag sjuk och den fick stå i 4 dagar sen då jag skulle köra me den igen.. gick den halft konstigt var som om den misstände då och då..small ur avgasröret då och då.. fortsatte att köra .. och det vart bara värre och värre den orkade ingenting var tvugnen att vända om hemmåt då jag närmar mig så börjar den dö helt var tvungen att hålla höga varv för att komma hem i uppförsbackarna så dog den nästan(körde cykel banan hem för ville inte bli stående på nå skoterspår -_-) nu går den jävligt konsitgt har kollat brytarna och dom ser fina ut (rätt inställda också) kollat tändstiftena och tändhattarna och den får gnista på båda cylindrarna.. sen märkte ja även att vänster cylinder läkt som fasen i toppen -_- även höger cylinder lite dock inte lika mycket .. sen då jag kände på kolvarna var de som om dom glappade lite upp och ner ska de va så?! ;S men han startar på första eller andra draget dock lite mer svårtstartad nu sen den börja gå as dåligt! ! kan det vara nån spole som e dålig? eller någe annat tips? :bawling: nu då snön kommit och allt :boring: TACK på förhand måste få igång gammla bettan!:hmmmm2:
Edit : Testat att byta plats på tändspolarna men den går fortfarande lika dåligt och knappt någon gnista på vänstra cylindern den e dessutom helt kall då man kört motorn medans höger cylinder är varm! den "bränner" även tändstift på vänstra clyindern dom blir helt kolsvarta och gnistan helt CP , lyser typ upp hela stiftets "nedre del" dära vid elektroden har hänt med 2 stift då jag haft på motorn i ca 5 minuter ;S -_- som sagt så är det Sprillans nya brytare och kondensatorer och den gick AS bra tidigare i veckan Måste hitta felet snarast ;S ingen som vet?! ;S Tack på förhand
Edit 2 : Fått den att gå bra nu i början men de är som efter ett tag så vill den börja Mööa sen upptäkte jag att den vänstra cylindern värkar ha gått varm ! för pakningen i toppen såg ut att vara halft smält på vissa ställen som bitar borta! :O kankse man borde kolla kolvringar och kolvbultslagrena? ;S
köpte en ski doo citation 4500 1980 (en rotax 377a) som brytarna å kondenasatorerna var slut på Bytte dom.. den gick som Fasen!
fast då vart jag sjuk och den fick stå i 4 dagar sen då jag skulle köra me den igen.. gick den halft konstigt var som om den misstände då och då..small ur avgasröret då och då.. fortsatte att köra .. och det vart bara värre och värre den orkade ingenting var tvugnen att vända om hemmåt då jag närmar mig så börjar den dö helt var tvungen att hålla höga varv för att komma hem i uppförsbackarna så dog den nästan(körde cykel banan hem för ville inte bli stående på nå skoterspår -_-) nu går den jävligt konsitgt har kollat brytarna och dom ser fina ut (rätt inställda också) kollat tändstiftena och tändhattarna och den får gnista på båda cylindrarna.. sen märkte ja även att vänster cylinder läkt som fasen i toppen -_- även höger cylinder lite dock inte lika mycket .. sen då jag kände på kolvarna var de som om dom glappade lite upp och ner ska de va så?! ;S men han startar på första eller andra draget dock lite mer svårtstartad nu sen den börja gå as dåligt! ! kan det vara nån spole som e dålig? eller någe annat tips? :bawling: nu då snön kommit och allt :boring: TACK på förhand måste få igång gammla bettan!:hmmmm2:
Edit : Testat att byta plats på tändspolarna men den går fortfarande lika dåligt och knappt någon gnista på vänstra cylindern den e dessutom helt kall då man kört motorn medans höger cylinder är varm! den "bränner" även tändstift på vänstra clyindern dom blir helt kolsvarta och gnistan helt CP , lyser typ upp hela stiftets "nedre del" dära vid elektroden har hänt med 2 stift då jag haft på motorn i ca 5 minuter ;S -_- som sagt så är det Sprillans nya brytare och kondensatorer och den gick AS bra tidigare i veckan Måste hitta felet snarast ;S ingen som vet?! ;S Tack på förhand
Edit 2 : Fått den att gå bra nu i början men de är som efter ett tag så vill den börja Mööa sen upptäkte jag att den vänstra cylindern värkar ha gått varm ! för pakningen i toppen såg ut att vara halft smält på vissa ställen som bitar borta! :O kankse man borde kolla kolvringar och kolvbultslagrena? ;S
Last edited: