1980 model av 464 everest l/c har 59-62 hk, har hört lite olika från olika folk. Detta med enkel förgasare med 32mm mikuni trottel förgasare.
Senare modeller fick väll dubbla förgasare men det fanns väll tidigare också skulle jag kunna tro, fast som tillval, men det gav ca 70-72 hk med dubbla förgasare, av samma typ som sitter på enkel version.
503´an har original 38-40 hk i skandinavia version. Med 32mm eller en 36mm förgasare.
Everest 500 har väll Alpine versionen, som sägs ge 48hk. Med 36mm förgasare skulle jag tro, det är vad grannens 82´as 500 har.
Ockelbo 6000 har 45 hk. Påstås ha en 36 eller en 38mm förgasare?
503´an med 57 hk vet jag inte vad det kan vara, det är säkerligen en Alpine med större förgasare med en annan bestyckning dårå, om inte annat kanske med dubbla förgasare.
Motorn jag har jag i Trappern har ca 48 eller 50 hk, med tanke på rappet i den, ska nog se om det går ge den mer fräs, sätta dubbla förknasare.
Eller om det nu går som jag vill, att sätta dom dubbla på Grizzlyn så kanske jag kan köra den på lägre varv motorn, kanske inte kommer behöva jobba lika mkt om den får bättre botten vrid?
Skandinavia har mindre avgasportar än alpine därav mer vrid tydligen, eller om det var tvärt om att alpine har mindre portar.
Sen var det Skandinavia som har större insug än Alpine version?
Annat vet jag inte, det är vad jag har fått höra, fått läsa och läras.