Ski-doo formula plus -91

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag och många andra förstår vad man menar med overload, och att det bara finns styvare fjädrar till Arctic visste jag ej.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Dämparen på dessa Ski-Doo's går ej att ta isär för omschimsning utav dämparen !!

Det som på svenskt skoter språk kallas "Overloadfjädrar" är de som sitter på vissa Arctic Cat modeller ( tillverkade av ett fibermaterial )och som även går att köpa som eftermontage tbh. till ett ytterst litet antal andra skotrar !!

Förstärkta FJÄDRAR går däremot att köpa till nästan alla skotrar !!

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Men faan, är det så svårt att förstå att man kallar dom "förstärkta fjädrarna", för Overload-fjädrar. Sen om Arctic kallar sina fibrar för overloadfjädrar skiter jag fullständigt i.
Blir så less.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
[Uppdaterat: Senast editerat den 13-Jul-03 kl 11:31 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 13-Jul-03 kl 11:30 PM (CET)]Tja, vad skall man säga.....

Inget illa menat Christer,
Jag menar bara att man bör svara så sakligt som möjligt och förklara saker å ting så att ALLA här på forumet förstår !!!
Inte bara såna som utger sig för att vara Proffs !!

Dessutom borde DU kanske läsa mitt svar under :
"Formula Plus LT 90"
( skrivet den 27/5 !!)
så kanske du skulle vara lite mindre aggresiv i dina utalanden ang. detta ämne !!

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 14-Jul-03 kl 09:54 PM (CET)]2stroke du bara motarbetar mig hela tiden, om du skriver ett bra motargument så lyssnar jag gärna. Jag tar gärna konstruktiv kritik.

Men jag kan omformulera min fråga:
vet du om dämparna är omschimsade och/eller har din skoter styvare fjädrar än orginal?

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Uttern: menar du längre fjädringsväg?
I sånt fall tror jag det billigaste alt. är att köpa en boggie från en nyare årsm.