Ski-doo gtx DUBBELDYNA !!!

Kenth-Erik

Medlem
5 nov 2006
12
0
1
Honoluleå
Har nyss köpt en s-doo gtx 500ss och fick med en x-tra dyna. Den var ny i kartong.
Är det någon som har monterat själv en sån.
Den kanske ska vara monterad från Skoterfirman.
Lite tips skulle inte skada !

Måste tillägga att jag har inte haft en skoter på njaa säkert 12 år.
Tog en provtur idag...kändes helt okej.

Har haft en Rackelbo 5000 med 45 hk.

Tack å hej!

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Menar du extradynan som man sätter mellan dom båda sätena, eller menar du den stora som man sätterbakom "enkeldynan". På våran lynx 550 är det då bara en kabel man sätter ihop och sen trycker man ner dynan på 2 piggar och vipps så sitter den där. Det är den stora bakom "enkeldynan"

Kenth-Erik

Medlem
5 nov 2006
12
0
1
Honoluleå
Skotern har 3 st dynor, man kan alltså sitta 3 st personer. När man tar bort lådan bak, så kan man skjuta längre bak dubbeldynan och sätta en x-tra dyna för en 3 :e person mellan främre å bakre.
Problemet är att man måste skruva en massa fästes mojänger.

Känns som att man inte har lust att lämna in skotern för montaget.
Det ska troligen popnitas och bultas..fick med en påse med skruvar och byglar.

.....Varför är inte allt lätt....

Primus

Medlem
6 nov 2006
22
0
1
Borlänge
Undrar om du har fått dit den tredje dynan än?
Jag håller på att leta efter en GTX 550 alternativt Lynx Adventure 550 och kommer också komplettera med den tredje dynan.
Så om du har några tips&tricks för monteringen att dela med dig av så vore det bra.
Undrar även om du har hunnit prova hur det fungerar att åka tre?

/Erik

Kenth-Erik

Medlem
5 nov 2006
12
0
1
Honoluleå
Fick en orginal ritning av monteringen. Ö-vik återförsäljare skickade en.
När man väl hade ritningen så gick det fort. ca:1 timme stod det på bruksanvisningen,,gick fortare.

Har dessvärre inte åkt tre än.Vi är 2 vuxna å grabb på 8 år..tror nog att det ska funka så länge.
Monterade även dit halkskydden,,popnitas.
Tar lös stora svarta plasten,,borrar enligt ritningen.

Personligen tycker jag att ski-doo´n ser riktigt snygg ut, tyckte också att den kändes gå riktigt mjukt. Där emot så behöver den lite mera varv innan den åker iväg, men har inte störts av det. Skulle börja snöa till helgen !!!
Väntar..