ski-doo mountain skidor

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
hej har en enduro zx som jag helst vill köpa nya skidor till. dock så vill jag inte börja lägga ut pengar för ett par slp pp. så jag kollade på ett bar från en -04 summit och undrar hur dom är i snön och på leden?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Om dom skidorna du tänker på ar samma som på Lynx Ranger Mountain -04 så är dom grymt bra :) går fint på leden och styr bra, all bredd innåt på dom så dom flyter lika bra som dom flesta andra skidorna men är lätta att bryta ikull i lössnön :)
Får du tag på ett par fina så tror jag inte att du blir besviken :)

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Själv tycker jag dessa "Halva" skidor är värdelösa. Tycker inte dom flyter särskillt bra i lössnö, på led tycker jag dom är rent utav obehagliga. Skulle inte montera dom på min skoter om jag så hade fått dom gratis...

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
haha ja tror de är mina skidor som du är sugen på :)

just nu befinner jag mig i boden, har du möjlighet att vänta tills helgen?

/F

LynxRacing666: Jag kan inte alls hålla med faktiskt vad du säger.. har du ens testat sånnahär skidor? Jag tror faktiskt du har helt fel uppfattning =)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Men som de kanske framgår av mitt förra inlägg så värderar jag Parabolic Carving snäppet högre då jat tycker de känns som dom är lättare att skråköra med och att dom skär ner genom toppskicktet på snön lättare vilket resulterar i snävare svängar och dom har fortfarande grym styrförmåga även fast du har vikit ner dom under snön när du burkar. Bara att vrida lite på styret så vinklar du om maskinen på direkten :)

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
LynxRacing666: Jag kan inte alls hålla med faktiskt vad du säger.. har du ens testat sånnahär skidor? Jag tror faktiskt du har helt fel uppfattning =)

har du ens prövat dom skidorna?
Nej, Jag hittar bara på!:)

Klart att jag har testat dom. På Lynx Ranger Mountain-04, Ski-doo Summit 1000-03 och Ski-doo Renegade 800-07. Står fast vid att skidorna är dåliga, enligt mig. Skrev bara vad jag tycker.