Ski-Doo MXZ 440 går ikke som den skal. Tips?

Hogli

Ny medlem
15 dec 2010
4
0
1
Har en Ski-Doo MXZ 440 -06 som jeg er plaget med. Den kutter og vill ikke gå høyere enn 7000 - 7500 rpm. Pluggen på variator side ser HELT ubrukt ut etter kjøring, mens andre side begynner og sote. (Dyset variatorside opp i forhold til andre)

Jeg har prøvd og byttet coil, pluggledninger,plugghetter, plugger, renset forgassere, renset eksosventiler, sjekket innsugsgummi og reedventiler, simering på variatorside og sjekket stempler. Tanken er vasket og fylt med ny 98 octan samt ny BRP olje.

noen tips?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.847
872
113
Kramfors
Har du komptestat den? För om den har dåligt komp på den cylindern som har rent tänstift så har du avslagen kolv eller hål i kolv.

Men har du rätt komp i bägge cyllarna så forsätt med följande---------------

1.Kolla om chokens kolv har hängt sig inne i förgasaren eller vajern för sträckt.
2. Ta lös förgasaren för den cylinder som har rent stift och rengör flotörnnålens säte och nål så den garanterat inte flödar! Dubbelkolla nivån är ok på flotören. Och att ingen av flotörena läker in soppa för då sjunker flotören när det kommer in soppa i flotörkoppen (spricka) och den flödar.

Och om Biltema finns i Norge så köp en gnistström-provare och sätt den mellan tändhatt och tändstift ,,då ser man om gnist strömmen lägger av någonstans i varvet.
Den kostar högst 50 kr på Biltema Sverige.
 

Hogli

Ny medlem
15 dec 2010
4
0
1
Har du komptestat den? För om den har dåligt komp på den cylindern som har rent tänstift så har du avslagen kolv eller hål i kolv.

Men har du rätt komp i bägge cyllarna så forsätt med följande---------------

1.Kolla om chokens kolv har hängt sig inne i förgasaren eller vajern för sträckt.
2. Ta lös förgasaren för den cylinder som har rent stift och rengör flotörnnålens säte och nål så den garanterat inte flödar! Dubbelkolla nivån är ok på flotören. Och att ingen av flotörena läker in soppa för då sjunker flotören när det kommer in soppa i flotörkoppen (spricka) och den flödar.

Och om Biltema finns i Norge så köp en gnistström-provare och sätt den mellan tändhatt och tändstift ,,då ser man om gnist strömmen lägger av någonstans i varvet.
Den kostar högst 50 kr på Biltema Sverige.
Jeg har sjekket forgasseren mange ganger og det var fint, og har ikke choke på 440. Men jeg har ikke komptestet den, så skal prøve det! :)