ski-doo mxz 600 sdi? vilken annan skoter?

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
ska somsagt köpa skoter nu till vintern men har mkt svårt att bestämma mig för vad jag ska köpa
det som jag kommer att använda skotern till är att leka hoppa åka puder och led.
vill helst ha en kort maskin då vi inte brukar ha allt för mkt snö här på vintern.

har länge kollat på ac f6 -05 men har blivit osäker då körställningen på dom känns ganska gammal ändå, även inne på en snopro 440/600. men har mer och mer kollat på ändra skoterar som tex
ski-doo mxz 600 sdi, någon som har något att säga om den? värkar ju ha bättre körställning (lite mer stå upp körställning) eller har jag fel? och bränsle förbrukningen värkar mkt bra på dom. skillnaden på mxz och rev ? går det att ta bort den fula svarta klumpiga grejen bak på mxz:an? fär lyset sitter typ

kom gärna med fler förslag på skotrar.
krav, ska kosta runt 40,inte dra så fasligt med bensin,ingen 550, 04eller nyare, ska passa mina krav och användnigsområde. så skriv nu gott folk:)

Last edited:
D

Deleted member 6797

Sv: villken skoter?

dom heter ju mxz och rev är chassiet. men i folkmun är mxz den gammla och rev den nyare:D

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom

rev 600 sdi 04/05 är mkt bra skotrar som är pålitliga och bränslesnåla,går att tukta hårt och funkar bra att hoppa med !

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå

ok, men hur är dom och stå upp och köra på? men vill även kunna köra längre sträcka efter led bekvämt:) tack
Stod upp nästan hela vintern jag, extremt sällsynt att jag satt ner.
Och har inte varit några problem, står hellre än sitter på den.
Även om det går 130 mitt ute på isen ;)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
har också en rev och sitter aldrig ned de är de dom är bäst med!
precis vad jag vill ha:) hur är dom i snö och dundra på efter led med?:)

Edit: någon som kan svara på om det är några bansjukdommar på 04:erna och om det är skillnad på 04-05. hur mkt äär rimligt at betala för en 04-05?

sledfactor

Välkänd medlem
12 okt 2008
408
0
16
krokom
jag tycker de är bra på båda, 04 har ju en del problem med bräsnle pumparna eller nåt ,har inte hört nåt annat :)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
drar upp denna tråd igen istället för att göra en ny! pappas arbetskompis har en skidoo 600 sdi -04. gått ca 700 mil. har inte pratat så mkt med han direkt men det sitter tydligen x-paketet på den, och nu vill jag veta vad innebär x-paketet? mer än dämpare höjjare, kommer snacka mer med han imorgon om jag stöter på han men hur mkt skulle vara rimligt att bjuda för den? MVH tacksam för snabbt svar:)