Ski-Doo Rev Renegade 800-440 Black Edition-06

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Här kommer info om vad jag har gjort med skotern.
Den var inte trasig på något vis när jag började, utan det var en liten modifiering som spårade ur.
Allt gjordes när skotern hade gått 215 mil.
Nu har den rullat 496 mil.
Har rivit ner skotern totalt och gått igenom allt utom motorn.
Jag har glasblästrat det mesta för att sedan pulver lacka hela chassit, framvagnen, fjädrarna och
boggien matt svart.
El-starten, krängnings hämmar staget, draget, plasten och bromslyset på "pakethållaren" är borttaget.
Även alla dekaler är borttagna.
El-Back
12v-uttag
Burkhandtag
Svart bukskydd
Svart 440 lyftbåge
Svart 440 stänklapp (lite moddad)
Svart 440 dyna
Svart 440 ruta
Svart 440 styre
Svart 9" styrhöjare, kan tas isär så den blir 4,5" hög.
Svarta slides
Svarta boggie hjul
Svarta Powemadd handskydd.
Svarta SLP Powder Pro skidor.
Styrstång från en 440, 2" högre än orginal styrstång.
Boggie fjädrarna är utbytta från medium till hard.
Alla 4 dämpare är renoverade och omschimsade inför denna säsong (vid 375 mil) av
Per Peterson på Glansgården i Borlänge.
Rengjorda och ombestyckade förgasare inför denna säsong.
Ner drevad 2 kugg till 19/43 + 72 länks kedja.
Har bytt från orginal 4 st 10 kuggs drivhjul till 2 st 9 kuggs No-Slip drivhjul(fönsterdrift).
440-förstärkningar i motorutrymmet och i boggien.
Plast bussningarna i framvagnen är utbytta mot mässingsbussningar.Grym skillnad.
Sekundär variatorn är inte fixerad utan är rörlig i sidled (flytande) slipper onödigt slitage på remmen.
Lagren på drivaxeln och i kedjehuset är utbytta mot SKF lager(4 st)+packboxarna i kedjehuset.
Alla 11 boggiehjulen är utbytta till hel svarta + att lagren är utbytta mot SKF lager.
På styret sitter 440-broms handtag, 440-tumgas, 440-ljus switch och "dödar" knappen är från en XP.
RER knappen är från en Renegade-03 och hand-tum switcharna är från en Summit XRS.
I stället för att sitta på styret sitter dom nu på vänster sida om tanklocket.
S8X variator kit från Dynamo Joe med ställbara vikter.
Orginal gummi reedsen är utbytt mot boysen rad valves gjorda i hel gjuten alu =Inga trasiga insugningsgummin.
Hållare för att ta med sig en extra oljeflaska.
Ski-doo orginal spade (orginal gul, men nu är den svart så klart) med såg+fäste under huven.
Stora luft intag i huven och på sido kåporna från JC`s customvents.
Alla vätskor är bytta vid 215 mil.
Hel och fin orginal 44 matta.
Service bok finns och den är servad vid 63 mil och en översyn vid 132 mil då variator kitet monterades.
Sedan har jag servat den själv.
Grejer som följer med är 2 st beg gula slides, orginal styrstång, krängningshämarstaget, orginal drivhjul,
variatorskyddsplasten, medium boggie fjädrar, variator verktyg, extra tändstift,
formsytt orginal kapell,
1 st 440 orginal variator rem(sitter på nu)och 2 st 800 orginal remmar(1 ny och 1 beg, 215 mil),
en extra DESS nödstoppsknapp(sladd),
orginal variator kit, orginal drev och kedja, lättvikts slutburk och en låda med diverse saker.
Skotern går och ser brutalt mycket bättre ut än orginal.
Har kvitton på 30.000 kr+.
Säljes pga nytt projekt, så jag är inte intresserad av några byten.

OBS!!! då detta är en skoter och inte ett museiföremål
så finns det märken på den, men inget som gör att
den går sämre eller är misskött OBS!!!

Bilder på bygget finns på www.pixbox.se/alb_show_id967142_page0.html
PRIS:60.000 eller högre bud och nej INGA BYTEN!!!
 

Attachments