Ski-doo RS 600 -09

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Hallå.

Ni som kör/kört RS -09.

Ska köpa en av en kompis som gått strax över 100 mil.

Något som bör ses över, standardfel?
Byte av skidor? SLP eller C&A?
Variatorkitt?
Service Bulletiner?

Vad vill dom ha ungefär i bränsle? 4L/m.

Ös på med allt som ni vet! :bigsmile:

Mvh Marcus

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag kan tipsa om C&A skidor, outlaw, xtx eller xt. SLP PP blir alldeles för spårkänsliga och nervösa enligt mitt tycke. C&A är betydligt lugnare trots att de styr mycket bra.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Ja, det var precis som han sa då.. SLP verkar "överskattade" vad jag fattat det. Inte haft möjlighet att prova varken eller som jag minns då iallafall..

Är V-kitt något att satsa på eller fungerar det bra original?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Har åkt både SLP och C&A. Smaken är som baken. Jag föredrar PowderPro med agressiva stål. p.g.a. att man kan ställa in extremt lite skidtryck så man får skotern att resa sig på knöliga partier utan att tumma på styrningen som fortfarande är grymt bra, om man har för mycket skidtryck kan jag hålla med om att dom blir spårkänsliga men man måste ju ändra trycket om man monterar värre skidor. Tycker dessutom att dom funkar bättre än CA utanför leden.
Så som sagt smaken är som baken.

Vad gäller soppaförbrukning så: 4-5 liter milen ledkörning. Men det går ju att ta bort powerjet å bestycka upp lite så får man lite snålare gång.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Okej! Får se vilka skidor det blir.. Slydog har ju "snygga" skidor, men hur är dom?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Dom ska tydligen ha lite problem med kylningen,
Och ta mkt soppa, de är väl de jag vet som är nackdelarna