Ski-doo RS VS. Lynx RS -09-10

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Tjenare, funderar på att köpa en rs årsmodell -09 eller -10.. Funderar på vad det finns för fördelar / nackdelar de 2 maskinerna emellan. Tacksam för erfarenheter och svar. Mvh Jesper

Liinus

Välkänd medlem
6 okt 2010
168
1
6
Gävle
Lynxen har pps boggien,chassiet är väl bättre också ? sen så är dom väl lite billigare än ski-doon

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Saken är ju att du skulle haft prövat maskiner och se va du tycker om.
Jag gillar inte lynxen pga boggien, jag vill ha den stummare bak.
Men de är ju olika från person till person.
Båda är otroligt fina maskiner men med olika känsla.

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Saken är ju att du skulle haft prövat maskiner och se va du tycker om.
Jag gillar inte lynxen pga boggien, jag vill ha den stummare bak.
Men de är ju olika från person till person.
Båda är otroligt fina maskiner men med olika känsla.
Ja jag skulle ha gjort det men alla här som har nyare skotrar åker lynx eller arctic... gillar lynxen men har alltid vart ett ski-doo fan så jag är lite osäker när jag inte testat någon ännu.. =)

R

räsern

Tveklöst lynxen, har för mig att skidoo har bredare dyna så att dom tar i knäna så man inte kan klämma åt riktigt, sen är det ju allmänt känt att skidoo är vekare ;)

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
hade då tagit lynxen(kanske därför jag har en 09 samt 10:a ståendes i garaget?) men i mina ögon känns lynxen rejälare, dämparna är vassare, pps boggin som e ofantligt skön, slp pp std, sen som räsern nämde, skidoon har BETYDLIGT bredare dyna jämfört med lynxen, stor skillnad tycker jag, känns inte lika mycket racing med skidoons dyna, inte lika smidigt heller, tycker den känns mer genomtänkt, nu är det ju mina egna åsikter, som jag personligen tycker och ser det iaf!