Ski-doo summit 600 e-tec -10

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Vad tycker ni om denna skoter ? Jag tycker att det ser ut att vara en grymt smidig lekskoter ? Som är grym på att snirkla sig fram i skogen med ? Äter dessa maskiner mycket v-rem ? finns det andra Problem ?

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Har själv inte en e-tec men en -09 600(ss) men grannen som är renägare och byter skoter varje år är supernöjd med sin summit e-tec -09, det var den bästa skoter han har haft sa han och han är väldigt kräsen, så inför den här säsongen köpte han även en summit e-tec -10. Och jag har inte hört att han har några problem med den är så länge iallafall.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jag är meganöjd.

Se till att få handtagsskydd på köpet + en bukplåt.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
det låter ju bra ! :cheesy: Men hur är det med remförbrukningen ? och har den nog med pulver för att tasig uppför när det är mycket snö ?

SuMmItÄä

Medlem
1 feb 2010
32
0
1
Norrland
framkomligheten kan man inte klaga på så länge du har lite fart till en backe så lättrar du hur långt du vill!, ingen rem har gått än för mig på 150 mil, man ska vara noga att palla uppskotern (om det är kallt) och gasa så mattan får snurra då bränner man inte remmen!

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Ingen rem för mig hittills.

Alla backar jag törs utmana har jag kört upp på.

Jag har velat och tvekat jättelänge på vilken maskin jag skulle ha, och kan ärligt säga, om det var något jag inte tyckte om, skulle jag säga det.

Att E-tec´n är sjukt soppasnål gör ju inte saken sämre. ;)

Enda som jag reagerat på är att det ska finnas handtags skydd monterat från början.

BRP tycker det är tillbehör..

Jo, förresten, ett litet fel...Dess knappen är känslig, men det är bara att peta till den så blir det tyst. Och det har ju inget med skoterns kapacitet att göra.

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Ingen rem för mig hittills.

Alla backar jag törs utmana har jag kört upp på.

Jag har velat och tvekat jättelänge på vilken maskin jag skulle ha, och kan ärligt säga, om det var något jag inte tyckte om, skulle jag säga det.

Att E-tec´n är sjukt soppasnål gör ju inte saken sämre. ;)

Enda som jag reagerat på är att det ska finnas handtags skydd monterat från början.

BRP tycker det är tillbehör..

Jo, förresten, ett litet fel...Dess knappen är känslig, men det är bara att peta till den så blir det tyst. Och det har ju inget med skoterns kapacitet att göra.
Håller med helt om allt. ÄR mycket nöjd med deta mesta även om jag "kittat" skotern lite (mest för skojs skull).

4

426H

Ingen större förlust, brp:s handtagsskydd går ändå sönder i första rullningen. Har pajat 3 st, nu kör jag med powermadd med rox aluminiumfästen, dom verkar hålla bättre.