Spännande ändå! Blir att utvärdera när min 2023 kommer till Sverige någon gång nästkommande vinter...Min sambo har köpt en 22. Liten lätt tjej bytte bort hennes 4-takts bredbandare till en skoter som hon kan hantera. Jag hade oxå en tanke/fundering att köpa tundra till mig själv för nästa skoter då lek-helgerna med grabbarna har blivit så få och ersätta dom med att leka på hemmaplan med en svårare maskin att ta sig uppför.
En utvärdering från min sida efter jag kört den 10-15 mil där jag har preppat led och kört lössnö och försökt klättra med den:
- unerskattade hur kassa boggiedämpare som sitter på den.
-viken kass matta det sitter på skotern, det är svårt att fatta hur dålig den är.
+super skön att smyga/glida runt i skogen, väldigt lättsam skoter att ta sig runt med så länge det inte går för brant uppför.
+Första skotern jag har ägt som det går att backa riktigt bra med.
Om jag köper en tundra åt mig själv så blir det en 59 mm eller 64mm matta, styvare sekundär fjäder och sen kolla vad det finns för dämpare.Spännande ändå! Blir att utvärdera när min 2023 kommer till Sverige någon gång nästkommande vinter...
Bytt ut org-mattan mot en med 51:s kammar, kan med dina ord ovan även bli byte av dämparna till Öhlinare också. Tänkte behålla skotern iaf 3-4 år..
Du har garanterat bättre koll på vilka differenser som funkar utan att behöva shimsa om både primär och sekundär, men här finns en lista iaf på brp-remmar och deras dimensioner.Då man normalt inte kör så mycket skidoo så har jag dålig koll på remmarna till dessa.
Men original remmen på tundran börjar ge upp har gått 50 mil nu.
Vilket alternativ till 417300197 remmen finns?, borde säkert finnas någon annan original rem som är avsett för lite mer motorstarka maskiner som tål mer värme, kör bara lössnö så jag vill kunna plåga remmen timvis som på polarisen
Om du vill köra någon BRP original rem så prova med 417300551 som är specad för bla 600R:en! Kör med den på min 600 EFI BCDå man normalt inte kör så mycket skidoo så har jag dålig koll på remmarna till dessa.
Men original remmen på tundran börjar ge upp har gått 50 mil nu.
Vilket alternativ till 417300197 remmen finns?, borde säkert finnas någon annan original rem som är avsett för lite mer motorstarka maskiner som tål mer värme, kör bara lössnö så jag vill kunna plåga remmen timvis som på polarisen