Ski doo XP "shutdown"

Jannebo1

Medlem
1 jan 2013
36
0
1
Pajala
I helgen tog jag in skotern i garaget för att vikta om variatorn och på morgonen när jag skulle fara och köra så hade jag fått el fel..

Första jag tänkte var ju att det blivit kondens i någon kabel, eller att det runnit olja i någon kontakt när jag vicka skotern. Har försökt gå igenom de flesta kablar/kontaker men tänkte höra ifall någon vet eller haft detta problem innan jag river hela skotern..

http://www.youtube.com/watch?v=XKqhE5Iy5BI&list=WLwgMBAQKKn6kBuQE5xR9Rig9ObmNkuer2

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kolla felkoderna och ring åf och hör vad eventuell kod betyder - lite lättare att veta vart du ska leta då.

Håll in M och S knapparna och blinka med hel-/halvljus ett par gånger då ser du i displayen om det finns någon felkod.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Tror inte ens den kommer visa felkoder mätaren har ju fått spelet eftersom tre varningslampor är tända och varvräknaren står på =

Jannebo1

Medlem
1 jan 2013
36
0
1
Pajala
Ringde åf och han sa att de måste va kondens. Har gått igenom varenda kabel förutom en kabel som går till en svart box som ligger bredvid oljetanken den ligger mot chassiet . Någon som vet va de är för någon ? Får inte lös kontakten till den för den sitter så jävla tajt till..