ski-doos egna styrhöjare??

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ski-doo har i sin tillbehörs katalog en styrhöjare som går justera.. e de nån som har den?

om den funkar bra? e den lätt att jusera? ja allt om dem!

eller finns de nån liknande på marknad som går best för en billigare peng??

minns inte priset på på ski-doos men....

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
men asså justerbar är väl inte att den är justerbar i höjd?.. de menas väl bara att den inte är "block" som sitter fast..

har för mig att skidoo tar en fin slant för styrhöjarna så enligt mig.köp eftermarknadshöjare från tex peperformance eller mtnprod.se eller liknande..billigare och bättre:)

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
men asså justerbar är väl inte att den är justerbar i höjd?.. de menas väl bara att den inte är "block" som sitter fast..

har för mig att skidoo tar en fin slant för styrhöjarna så enligt mig.köp eftermarknadshöjare från tex peperformance eller mtnprod.se eller liknande..billigare och bättre:)

nja jag vet inte de vad de jag ville veta.. om den gick justera i höjdled eller om de e bara "fram och bak"??

ja men dem sidorna ar ju ingen styrhöjare som går att justera de e de jag vill ha.

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
nja jag vet inte de vad de jag ville veta.. om den gick justera i höjdled eller om de e bara "fram och bak"??

ja men dem sidorna ar ju ingen styrhöjare som går att justera de e de jag vill ha.
Om de e en sån jag kollat på så är det en spak på sidan av höjaren.Den gick bara att justera fram och bak.Inte upp och ner.Köp en ställbar rox höjare det skulle jag satsat på.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Om de e en sån jag kollat på så är det en spak på sidan av höjaren.Den gick bara att justera fram och bak.Inte upp och ner.Köp en ställbar rox höjare det skulle jag satsat på.

precis den jag kollat på också.
jaha vart kan man köpa roxgrejer då?

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Men som du ser så e ju inte rox riktit billit hlr.Men jag skall satsa mina pengar på en sån nästa gång jag ska köpa styrhöjare.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja de e de jag e rädd för att man kommer ha den i högsta läget jämt!:D kanske lika bra då att köpa en summit höjare direkt... eller best från www.bikemanperformance.com den svarta höjare 8" best en sån till renegaden. men undrar hur de e med frakten nu för tiden?

4

426H

ja de e de jag e rädd för att man kommer ha den i högsta läget jämt!:D kanske lika bra då att köpa en summit höjare direkt...
Ja, en summithöjjare är både lättare, styvare och billigare. I januari fanns det inga summithöjare att få tag på. Var därför jag köpte roxhöjaren i stället.

Skåp

Välkänd medlem
16 nov 2006
196
0
6
Hudiksvall
Stenmarks har BRP originalhöjare från 90 till 250 mm... 864 kr
Överfallen ingår ej..
En 205mm på den här bilden.. (8" för dom som inte brukar det metriska systemet):laugh:

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jaha ok men då e de ju grett då men nå överfall behöver man ju inte.. finns ju redan.:rolleyes:

fin bild.. hoppas de blir rätt höjd med 8 tummarn då!