Hej är nyligen ägare av en ny 2019 Summit och försäljaren verkade hel flumig när han pratade om service intervall och garantin. Han påstod att första servicen kommer vid 500km och den måste göras av auktoriserad brp verkstad för att garantin ska gälla och även de följande servicarna under garantiperioden. Sen när jag läser i användare handboken så står det att man skall byta kedjehus olja och spänna kjeden samt kontrollera mattan efter 75km redan och att vid nästa service vid 500km så är det exakt samma sak.
I boken står också att den utsläppsreleterade garantin är inte beroende på vem som gör underhållning på maskinen men står ingenstans något om garantin och underhåll överlag så det funderar jag mest på.
Känns lite dumt att föra den till en verkstad 10mil bort för att nån snubbe som debiterar 600sek/h ska byta olja och granska mattan varenda 500km som blir körd
I boken står också att den utsläppsreleterade garantin är inte beroende på vem som gör underhållning på maskinen men står ingenstans något om garantin och underhåll överlag så det funderar jag mest på.
Känns lite dumt att föra den till en verkstad 10mil bort för att nån snubbe som debiterar 600sek/h ska byta olja och granska mattan varenda 500km som blir körd
Attachments
-
167,4 KB Visningar: 29
-
309,8 KB Visningar: 27