Skicka delar?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Hej! Har tänkt sälja en framvagn till en kille i arvika. Saken är den att jag bor i luleå. Hur ska man bära sig åt på enklaste sätt? Posten, bussgods? Någon erfaren som vet?

Mvh Eric

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
I stället för att radera, skriv vad du kom fram till och dela med dig åt oss andra så blir forumet bättre.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har sålt mycket grejer genom åren..och skickar allt med bussgods och efterkrav..vilket gör att jag är garranterad pengarna när grejerna är hämtade...dock är de lite dyrare saker så brukar ja ta en förskottsbetalning på några hundra för att man inte ska behöva betala frakten i onödan om de är en oseriös köpare..

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Okej. Jag kom fram till att det kostar 400:- att skicka en framvagn från Luleå till Arvika med bussgods och efterkrav. Detta verkar smidigast och bäst:nod:

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Någon som har skickat en ruta nångång? Hur paketerar man den smidigast? När jag kolla vad de skulle kosta på bussgods blev de 415kr de kan ju inte stämma.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag skickade min med posten (för att köparen ville dä) annars skickar jag med bussgods.
det är bara sätta lappen direkt på rutan

kommer inte ihåg vad det kostade, men dom mätte höjden, bredden och djupet på rutan var 3 mm tyckte dom då dom bara mtte hur tjock plasten var :p