Skicka skotermotor med bussgods?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Ska precis till och göra affär på en motor, dock är sverige ett relativt långt land så vi måste använda oss utav fraktbolag.

Någon här inne som skickat motor med bussgods?
Drog ni fast den på en träpall och skickade den så bara, eller gjorde ni på annat sätt?

Ca pris?

/Kristian

B

Biosteel

jag tog emot en skoter från jokkmokk till mig (50mil) cirka 1700 kr för det.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Ja, det rör sig om 50-60 mil för min del, och då kan man kanske räkna med ene femhundring eller liknande.

Men förslag på hur säljare ska emballera detta på bästa/enklast sätt?

B

Biosteel

det törs jag inte svara på. men gör dom inte de på stationen som du släpper av det vid ?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Det är möjligt att man kan låta dem göra det..
Jag har alltid emballerat och förpackat själv när jag sålt prylar :)

R

Robin

Har kostat ca 350kr varje gång jag skickat och tagit emot en motor från bussgods.. tot 4ggr.

Skickat på halvpall med pallkragar.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kostade 400 lite drygt då jag skcikade min motor till luleå.

Byggde en pall som jag ställde den på, sedan tog jag packeteringsplast och virade in allting i.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
skickade på en liten lastpall, går fint så. Tagit emot en motor i en trälåda på en lastpall.
fick betala 700~kr för att skicka motorn gällivare-åre

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag tog emot en motor som var lastad på en euro-pall med krage från Piteå till Åre och det gick på ca 550kr.

R

Robin

Glöm inte att du bör ha ett stadigt tak på förpackningen också, dvs ex halvpall med kragar och plywood tak. På så sätt kan Bussgods frakta grejer ovanpå din "låda" och därmed sänks fraktkostnaden för dig eftersom du inte tar upp lika mkt plats.