Skidan sprucken?

Plarry

Ny medlem
3 feb 2011
4
0
1
Piteå
Hejsan:bigsmile: Jag slog till på två Vita C&A pro skidor häromdan, priset låg på 500 kr för att ena skidan var sprucken just där skidan börjar böjas, sprickan är inte rakt igenom.:hand: Går detta att plasta eller Plastsvetsa ihop eller dylikt?
Någon som hört något om vad man kan göra?

Tacksam för svar!:happy:

C

CROA

Jag tror inte att någon lösning är speciellt permanent, plastsvetsar du så härdar du samtidigt plasten vilket gör den hård och spröd.

Hade jag varit du så hade jag bara borrat ett hål vart sprickan slutar för att förhindra yttligare sprickbildning samt bultat på någon slags förstärkningsbit på ovan och undersidan av skidan, tex två relativt tjocka remsor plast.

Bäst hade helt klart varit att köpa en ny skida.

Plarry

Ny medlem
3 feb 2011
4
0
1
Piteå
Jag tror inte att någon lösning är speciellt permanent, plastsvetsar du så härdar du samtidigt plasten vilket gör den hård och spröd.

Hade jag varit du så hade jag bara borrat ett hål vart sprickan slutar för att förhindra yttligare sprickbildning samt bultat på någon slags förstärkningsbit på ovan och undersidan av skidan, tex två relativt tjocka remsor plast.

Bäst hade helt klart varit att köpa en ny skida.
Okej, Ja får prova lägga nå plast eller nån tunnplåt på åvan och undersidan och se hur det går :) Tack för svar!