Skidglapp?

racer_putte

Aktiv medlem
25 sept 2007
59
0
6
kiiruna
Gör det nåt att skidorna glappar lite individuellt. Hålen som bulten som håller fast skidorna är lite för stora. Duger det att köra över påsk och fixa det till sommarn eller?

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
mina var också glappa! väldigt mkt, så ja tog loss aleminuim plattan och lämnade in till en plåtslagare, han svetsade igen hålen sen mätte jag ut centrum sen borra nytt hål som va exakt! sen in med brickan och sen slog jag som fast den.. nu är det nästintill perfekt :D kostade mig bara 200 för svetsningen!! :)

600Triple

Medlem
31 jan 2008
24
0
1
37
Jag hade STOORA hål där och körde så ett tag. Det går att köra men skotern vandrar som s****.. Var lite spänning i det hela. Ta det lugnt bara så ska det gå bra. En kompis svetsade igen hålen och borrade nya men det höll inte länge. Mig kostade det ingenting. :) Nu är dom lagad med järnbitar.

darkien

Aktiv medlem
16 feb 2007
56
0
1
luleå
på blizzarden ja har hade ja megaglapp men de åtgärdades me en borr o dit me grövre bultar så va de löst men de beror ju på va de är för maskin du har finns de gods så är enklaste lösningen grövre bultar

darkien

Aktiv medlem
16 feb 2007
56
0
1
luleå
du kan nog me största sanolikhet köra hela denna vintern o säkeligen hela nästa me beroende på HUR glapp den e nu e de bara så dom glappar så pass du märker de så kan du köra flera år men glappar dom så du kan vicka skidan ett par cm åt alla håll e de nog dax o fixa ;)