skidlyft

csadde1

Ny medlem
18 nov 2012
4
0
1
Gällivare
tjenare!
Har en Ski-doo Renegade HO e-tec 600 2010 och jag vill få skoterna att lätta på skidorna, skidlyft. Jag undrar då vad jag ska ändra/byta för att få skoterna att göra det.
Tack för svar! :D
(motorn har ca 120 hästar, 44 höga kammar)

rasmusb

Välkänd medlem
5 nov 2009
193
1
18
Börjelslandet
Tips: Sök! Måste finns en gigamiljard trådar om detta snart....
I annant fall är ju standard förfarandet, släpp på remmen som sitter i boggien max. Ställ bakre dämparn i boggien så löst som möjligt.
Nu vet inte jag exakt hur det ser ut på din skoter.
Sen kan det ju tilläggas att det brukar vara trevligare i längden med en skoter som är körbar tilll det den är till för. Ist för att att endast anpassa den för rulle åkning.
Men kör hårt rulleåkning är alltid trevligt.

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Att släppa balataremmen ger ju ett såkallat balatares och man kör således inte på rullen utan boggien är kvar på marken men framvagnen lyfter. Ger ju skotern åt helvete cp köregenskaper. Inte värt det på långa vägar. Köp ett variatorkit istället så får du ut mer. Tyvärr är renegaden ingen rulleskoter i grunden med sin boggie.

s9bb

Medlem
20 jan 2012
20
0
1
Byn
hänger på boggien i ditt fall, helt omöjligt att få till riktig rulle åkning med en kopplad boggie som sitter i renegade. köp kort XP eller 146" summit om du är ski-doo fantast och vill åka rulle

rasmusb

Välkänd medlem
5 nov 2009
193
1
18
Börjelslandet
visserligen sant, men den går ju lättare upp på rullen om inte annat med mycket lågt skidtryck och mjuk ibak.
Men som sagt blir ju okörbart med denna setup.

halle92

Välkänd medlem
21 aug 2012
480
1
16
visserligen sant, men den går ju lättare upp på rullen om inte annat med mycket lågt skidtryck och mjuk ibak.
Men som sagt blir ju okörbart med denna setup.
lossa balataremmen fram på lösaste, spänn främre boggiedämpare, lös bakredämpare, byt ut tillslagsfjädern mot en som har lite mer starttryck och vänta sedan på skaren ;)

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Testa å dreva ner den gjorde de på farsans adventure 550 å de funkar med en lätt uppförs bake men då är de på typ 70-80hk

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Men att köra på rullen och vad vissa av er beskriver: släppa balata och yadayada, det är inte samma sak.

Tänk er ungen på kvarteret som cyklade omkring och drog i styret och lyfte hjulet en dm ovanför backen.

Jämför ungen med killen som samtidigt trampade och lyckades balansera upp cykeln på bakhjulet.

Vem är häftigare?

Att få ett res på 5 meter i en uppförsbacke är inte vad jag kallar att köra på rullen.