Med tanke på att folk verkar ta bra betalt för 08-09 även fast de är dom sämsta modellerna så skulle jag gå på en 11as ski-doo rs600 eftersom dom ligger ute till rätt priser nu.
2011an har ny boggie, bättre geometri, bättre körställning, stadigare chassie, potentare motor, nytt elsystem,dyna,matta.
remmar behöver man aldrig byta, har haft 2 maskiner och aldrig ens fransat en rem på nån av dom, mycke pga vridstyvare motorkuddar och flytande sekundär.
Iövrigt är RSen jävligt rolig maskin, går snuskigt bra, dock inte lika aggresiv motor som en polaris eller arctic men de är nog inte märkbart nån annanstans utom på bana och om maskinerna börjar vara trimmade. Jävligt stabil maskin i luften och när de blir jävligt gropigt och moddigt.
Ang kolvbyten osv så är de ju svårt att säga, jag byter efter 15-20H beroende på men en vanlig led/lekåkare kan köra 200-300mil på ett par kolvar.
Bränsleförbrukningen är också svår att prata om eftersom alla kör olika men 2.5L till 5L kanske så ska man leka är ju stor tank att föredra.
Hoppas de hjälper, har du några mer frågor så är de hojta till så försöker jag svara så gott jag kan.