tänkte byta skidor till min M800 snopro-2013 , någon som har erfarenhet av vad som passar bäst? tänkte vad som är skillnaden på CA&pro XT,XTX,MTX ? förutom bredden på dom.
Varför ska man ha megabreda skidor på en lössnömaskin? Det blir ju omöjligt att trycka ner den. Kolla in nya slp mohawk, verkar vettig. www.modsskis.com funkar också otroligt bra. Om man kan leva med att skidorna känns lite epiga men funkar grymt bra
Upplevde inte mina mtx svår brukade på gamla m8an men det lilla jag kört med m8000 så känns dom tungkörd trots samlare framvagn å modernare chassi. Skulle helt klart satsat på bx eller dom nya svenska skidorna vad dom nu heter.
Skulle nog satsa på bx skidorna eller svenska str skidan. hade mtx på min men blev både tung styrd och tung brytte. Sen hörde jag att str skidan har blivit återkallad, mitten av januari skulle dom komma igen. va visst för tunnt material vid skidspetsen.
Min sambo har bx på sin crossfire. Jag upplever dom betydligt mer tungstyrda än mina modsskis. Men än så länge har hon ju knappt kört med den så vi får se.