Skidor yamaha nytro!

kristiansson

Välkänd medlem
23 apr 2006
176
0
6
Problemet är att nytron är så sjukt tungstyrd med mtx skidorna och jag sitter och funderar på några alternativ.

1. Byta skidor, men vilka? Är SLP PP mindre tungstyrda? Ni som provat nya Nytro TTX är det dom skidorna jag söker?
Prio är att det ska vara lättstyrda. Kan även tänka mig att byta med nån om intresse finns. Blåa MTX skidor.

2. Intresset för en ny Xtrim 600 ace finns ,just enbart för att det är en bättre familjemaskin på många sätt men brp kvalite och 60 hk skrämmer.

Vad göra?

Last edited:

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
1. Köp ett gymkort;-) Jag kör också med mtx skidor på min xtx och har inte tänkt på att den är tungstyrd. Men jag har ju kört Yamma i flera år så jag är van, Vill inte ens prova pro-rmk eller annan ny. Det är då man känner att den är trögstyrd.
2 Vad jag har hört så är Ace motorerna äckligt slöa. Skulle aldrig ens fundera på en.

kristiansson

Välkänd medlem
23 apr 2006
176
0
6
Hur är XTX skidorna på nytron då? Eller så får man testa RTX skidor helt enkelt.

Nästa fråga, gör OFT relocator skotern mer lättstyrd när bussningarna är innötta.

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Du behöver inte äns testa RTX skidor, samma problem som dig dvs tungstyrd,jag har en rtx och ska nu byta till en TTX maskin.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag upplever samma symtom med styrningen och den blir inte lättare styra med relocatorn. Problemet känns som om man har för mycket vikt på skidorna helt enkelt, jag har provat att justera dämpare och släppt på remmarna för att få lite mindre skidtryck utan någon större framgång.