Skidres JAG?!

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Inga problem alls, håll stumt över en lagom lång sjö och missa bromsa innan den plogade vägen i slutet. Har jag fått uppleva med en -95 pantera i min ungdom och de va inga spår efter skidorna ca16-18m efter vägen=skidres
Edit: borde fungera med en JAG med om inte sjön är för lång så härdsmälta uppstår

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Välkommen till Forumet Catrider!
Synd att du får en dålig start men det finns seriösa sledders som ger bra snabba svar när dom har några.
Sen finns det givetvis oseriösa personer som gillar att ge oseriösa svar.
Mitt tips är att ignorera dessa och låt moderatorn ge dom tillsägelse.
Snowmobiles skoter forum är ett bra forum att få hjälp på och tipsa varandra om lösningar och idéer.
Lycka till med ditt skoter körande!

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Seriöst eller inte, tror inte det var det svaret trådskaparen förväntade sig när den ställde frågan.

Själv har jag inget svar på frågan och låter då bli att kommentera.
Trevlig kväll!

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Går säkert med rätt drevning, variatorbestyckning och matta, men du får nog pilla en hel del :)

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Inte för att låta negativ, men Jan de inte bli billigare i slutändan att byta skoter? Har hållit på och mixtra med en 583-96 och de är inte billigt att fixa och de är en gammal maskin så dom är inte direkt gjord för sånt. Vill du och känner att du hellre lägger pengar på den du har så tyck ja att du ska göra de, men jag rekommenderar att byta maskin för de går fort att de rusar iväg ekonomiskt. Ja vet de ;)

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Jag hade en JAG 1990 som var BlackMagic preppad med dubbel förgasare andra kolvar mm. Saken är den att de var gjorda för att ligga som en flundra på banan! Minns att den höjdes i boggien för att ta sig fram bättre. Lätt å fin maskin, för 400-klassen som fanns då.