Skidres Renegade??

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Går det att överhuvudtaget få skidres med en Renegade? Har en 700 årsmodell -02. GÅr som ett skott men knappt märkbar skidres går att få. Har även provat att dreva ner den till 21 på lilla och ingen skillnad där. Enda skillnaden var att motorn varvade ur mycket snabbare. Har även justerat så att så lite som möjligt av skidtryck finns, kör ju mest utanför leden:laugh:. Men som sagt, finns det andra justeringar att göra, eller är det bara att byra maskin?

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Har du haft skidres med någon annan maskin? om inte kanske det inte är maskinen det beror på.... men för att få skidres(vilket jag inte ser som en fördel direkt) så måste det för det första finnas grepp mot underlaget, dvs en bra matta är en förutsättning. Sen skidres i djupsnö är en annas sak,,,då är det ju inte skidorna som reser sig, det är ju bakänden som sjunker ner snön:D

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
. .. renegaden är nog den typen av skoter som är minst benägen att just få enorma skidlyft med, utan grövre modifikationer äre inte möjligt att få den att trippa omkring som en kort mxz eller en lång summit..

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag vet inte vad du har gjort för inställningar men nog fan borde du får den å stegra fint iaf!

Jag kan säga dom inställningar i boggin som ja tror kommer fungera:

Balataremmarna/remmen, släpp den MAX, dvs titta hur mycket du ska släppa den, å så släpper du den så mycket.. men ta INTE bort den!

Ceterfjädern, spänn den hårt så inihelvete! Fjädern är bred å stor o har ofta ett "plastlock" över sig.. om du spänner den hårt så fåru mera mattryck

Fjädrarna bak, sätt dom på läge 1 eller 2, över det om du INTE skjussar är bara onödigt.

Framfjädrarna, sätt dom på löst! Läge 1 eller 2.. på min Summit 600 slog dom då aldrig igenom!

Testa det! :)

/F

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. fredrik ditt cp, nu ber gör jag en officiell begäran på skottpengar på dig, den som fårtag på fredrik och klipper den ****** får ett 43T bottendrev an mig, kan skicka med några trasiga kejdor oxå, tillräckligt många för att bygga ihop 2-3 st XP kedjor.. bra deal anser jag..

ifall fegisen editerar nu så citerar jag vad han skrev
MELMAQ KÖPTE 45T drev å den WHEEEELAR SOM INSANE! KÖP ETT AV MIG... 800 KR SÅ KAN NI VARA MED I XTREMEWHEELIECLUB
ta ovanstående med en nypa salt, vill inte sitta inne för uppmaning till lynchning eller så nu när vintern närmar sig, skulle inte vara kul att sitta häktad under vintern

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Melmag det där var nog det roligaste jag har läst.
Faktiskt. *en hel hög med smajlisar som visar nåt i stil med roflcopter eller vad ungarna säger*

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
svar till Beasten: Jorå nog kan jag köra......fått skidres med andra maskiner utan större problem:laugh:. Och, jo det är bäst med hård och fin skare.