Skillnad f5 f7

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Vad är dom största skillnaderna mellan en f5:a och en f7:a?
självklart så vet jag att f7:an är mer å kör me :)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
200cc och EFI (insprutning) kommer inte på någon annan skildnad...

Okej, jag vet inte riktigt vilken jag vill ha men har funderat på en f5 -03 f6 -04 kanske f7 -03 beroende på pris och skick.. Något förslag om vad som skulle passa en 16 åring bäst? :)
 

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Med tanke på din ålder och att det är din första skoter passar nog en f5 bättre när det gäller bensinförbrukning, försäkring och körvana.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Med tanke på din ålder och att det är din första skoter passar nog en f5 bättre när det gäller bensinförbrukning, försäkring och körvana.
okej, men är det någon skillnad på skotrarna när man kör då? alltså är nån svårare?
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag tycker att du ska satsa på en f7..Visst inte den bästa första skotern men mest driftsäker av alla i f-serien... Har kompisar som har varit med om haveri på f5orna
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Jag tycker att du ska satsa på en f7..Visst inte den bästa första skotern men mest driftsäker av alla i f-serien... Har kompisar som har varit med om haveri på f5orna
okej, men är det någon skillnad på tyngden mellan dom? vilken är mest lättkörd? :)
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
F5 kan ju vara nåt kilo lättare men inte mycke, men den är nog lite lättare att köra med. F7an är ju mera sikta å skjut samt ljusår i skillnad på försäkringen.. Annars tar du den mitt i mellan (F6)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
det kan du inte göra...bara en moderator som kan de...

men varför vill du ta bort den?
För jag behöver inte veta mer, ville bara veta skilladerna när man kör de olika skotrarna, alltså är någon tyngre eller svårare att köra o leka med? du kanske kan svara på det :) :)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Om du vill åka snabbt så ska du satsa på en F7. Går skapligt i djupsnö också
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
För jag behöver inte veta mer, ville bara veta skilladerna när man kör de olika skotrarna, alltså är någon tyngre eller svårare att köra o leka med? du kanske kan svara på det :) :)
först så måste jag säga att du har missat iden med ett forum...bara för att du har fått svar på din fråga ska inte tråden tas bort...den ska ligga kvar så att efterföljande med liknande eller samma fråga ska kunna läsa den!

Sen skillnaden mellan skotrarna vet jag inget om eftersom jag bara kört F7an, å den har jag knappt köra pga. snöbristen!
 

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
tja.. tycker du ska satsa på en f6 för den väger ändå bara 5kilo mer än f5an. f6an väger 208 å f5an 203kg