Skillnader mellan olika ZR modeller / årsmodeller

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Hallå!

Går i köptankar och har en budget på runt 25-30 ungefär. Tycker att ZR känns som ett vettigt val i den prisklassen, men jag blir inte riktigt klok på dom olika modellerna.

Är en 600 eller 800 jag siktar på, vad skiljer mellan dom olika årsmodellerna? SnoPro, vad skiljer dem mot vanliga? När kom SnoPromodellerna? Mata på med information :)

Vad är det klokaste valet om man går i ZR tankar?

Funderar på en ZR 800Efi -02.

Försökt söka men har inte lyckats bena ut mina funderingar!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
SnoPro kom -02, vad jag har förstått så blev det bredare fotsteg, lite högre styre. Sen är jag lite osäker på om det hände nått med fjärdingen.

ZR är riktigt fina maskiner, jag hade gärja tagit en ZR 800-900 SnoPro. Tål stryk (måttligt då, inte att fara å plåga stenhårt på crossbana men du förstår säkert va jag menar), går bra i lössnö.

Jag tycker att du ska kolla på ZR3 chassit om du ska ha en ZR, de chassit kom -00.

Bystedt

Välkänd medlem
13 dec 2009
142
0
6
Finland
Kanske du inte vill komma över till Finland och köpa skoter, men finns en AC F7 -03 som gått 170mil den går för 29t..

Ser jävligt fräsch ut..

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Tack för alla svar!

En till fundering har dykt upp, vad väger zr maskinerna, eller snarare, hur stor viktskillnad är det mellan 600/800/900 ?

Vilken av dem är det kloka valet?

Kommer nog att köra mest led, men säkert nån repa ute i djupsnö också!

Tänker då på -02or då jag vill ha snopro modellen, eller -03 om det gäller 900an då!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Dom väger ungefär 220kg. Hur är era leder, plana å fina med många rakor och långa svepande kurvor lr är de snäva kurvor? Är det många och snäva kurvor med korta raksträckor så räcker det gott å väl med en 600. Men om lederna tillåter och du vill hålla hörge hastighet och kunna sträcka ut riktigt på rakor och genom svepande fina kurvor så hade jag nog valt en 8/900.

600an har inga som helst problem när det kommer ut i djupsnön. Visst, en 8/900 är ju mer att åka med men en 600a är minst lika underhållande som dom större :)