Nu är de ju inte bara fjädringen som skiljer.endurofjädring på wr och crossfjädring på yz
jo men det är väl självklart? eller är det bara jag som tänker så?Nu är de ju inte bara fjädringen som skiljer.
WR är en enduro och YZF är en cross.
Personligen har jag både haft Enduro och en ren Cross maskiner. Det funkar utmärkt att köra hårdare med Enduron och går nog plåga på bana. Men som du skriver så kör du mest skogsvägar och då är WR:en det självklara valet. Lungnare karaktär(Bätter vid skogs), Lysen (Hur bra som helt) osv.okej, men jag kör mest skogsvägar och nu hårda skoterleder men vill även testa bana skulle wr funka för de eller är de yz:an som gäller? har nämligen fått en hyffsad deal på en wr.
Haha, jag vet men noga dåjo men det är väl självklart? eller är det bara jag som tänker så?
fast YZF är faktiskt en sportmc, YZ 250 F är en cross.. som den yamaha älskare jag är
Jag kör med en KXF 250, och jag kör mest i sandtag där jag hoppar lite smått och bara busar, skoterleder och kör efter stigar/skogsvägar (bra när man ska ta sig till bra fotoställen dit det inte går bilvägar).okej, men jag kör mest skogsvägar och nu hårda skoterleder men vill även testa bana skulle wr funka för de eller är de yz:an som gäller? har nämligen fått en hyffsad deal på en wr.
tung och ostabil är nog bara ett gammalt rykte som hängt med. skulle det vara skillnad på stabiliteten så tror jag en enduro är stadigare dock, men som sagt är jag mycket tveksam till det.okej, de är väl bara o välja;p men det lär ju även bli lite hopp och sandtag och då kanske wr känns lite tung och ostabil?