Skinz Float plate till PRO RMK

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Avser montera ett bukskydd på min PRO 800 -11.

Är det någon som har erfarenhet av Skinz Float plate?

http://www.skoterdelen.com/bukskydd-polaris-p-27448-c-4143.aspx

Det jag främst är intresserad av att veta är om bukskyddet sitter tätt emot fronten/buken så att inte snö trängs in i mellan.

Körde med ett sådant bukskydd på min förra M8, skyddar bra men vet inte om det berodde på "måndagsexemplar" eller om avsikten var att det skulle finnas en luftspalt mellan front och bukskydd men det var så i alla fall.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
tror det finns nån tråd om detta redan sök lite.
Men jag rekomenderar inte fplate då den bygger på sig massa snö/is på flärpen som sticker ut under a-armarna. löste detta på min genom att gå på den med rondellen så den vart "slimmad" efter buken.
tätt sitter den då iaf bara man monterar den rätt. Skaplig passform men lite våld och en hjälpreda behövs för att få det bra.
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Precis som snöån skriver så behövs det lite våld vid monteringen men jag tycker passformen blev bra när den väl satt där. Däremot så tycker jag fördelarna med att den skyddar är större än problemet med is/snö, detta löses lätt med att slå underifrån med en gummiklubba när man kommer hem, då brukar det fort rasa ut.
Hade tex mer problem med med att det isade fast på nytron och på den hade jag det smala original bukskyddet.
Jag kommer köra med floatplate på Pro -13 då jag tycker original mest är för utsmyckning.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Tycker original bukskyddet skyddar det som behöver skyddas. Sitter tight emot också så inga problem med att det byggs på massa is mellan skyddet och buken.
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Tack för alla synpunkter och tips!

Återkommer framöver då inköp gjorts så får vi se va det blev