Skinz Nytro black concept

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Ni har säkert sett Skinz nya framvagnskoncept. Ser onekligen spännande ut tyvärr ganska dyrt, särskilt då man bör byta dämparna. Principen bygger på att byta A-armarna så att skidorna kommer ca 10 cm längre fram.
Om man ser på bilderna har man varit tvungen att böja styrstagen.
Min fråga är hur ska man då justera toein/toeout?

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Har beställt Skinz nya framvagn genom NTC i Arvidsjaur. Gick "all in" med Evol R dämparuppsättning. 39 tums spårvidd och utan krängningshämmare. Verkar som att det blir lång leveranstid, 2-3 månader.
Ska bli intressant att se hur dom fungerar.
Någon mer därute som också ska prova dessa?

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Som jag kan se det så har ju kulleden gått av ,om inte orginal används kan det vara för dålig kvallite på den ? .
För att inte bli för dyrt så kanske dom använder billiga sådana ? , det fins ju mängder av kulleder med fruktansvärd hållbarhet som en skoter skall tåla , ex typ i crome molly .

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Inte för att vara allt för kritisk , men många USA produkter är halvfabrikat , av egen erfarenhet och många andras tankar oxå .
Klart dom vill spara pengar oxå , kanske är oprovat och okunskap ang hållbarhet ?? , ingen aning ? . bara gissning .

Men en uniball 3/4 kostar i sverige mellan 700-800 :- i crome molly , tror ni dom kostat på dom sådana ? , tveksamt , men liknande orginal tycker man ju så det håller .

Beror ju på hur vederbörande i fotot kört oxå , en del lyckas ju med allt hur stark o säkert det än är :wacko:

Får väll hoppas det var en engångföretelse och problemet är löst :ciao:

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Uniballen 3/4 var ett pris ex bara Asker .

En 1/2 ungerfär pris går på 400 st då ..

Men där är ju priset ALLTID relativt oxå ,,,

Tror själv på för underdimonsinerat

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
org är de inte en kulled som på bilden utan bara ett ledlager som är ipressat.
nu vet man ju inte om de är bara en maskin lr flera?
aja dom kommer skicka ut kulleder till alla som handlat iaf :)

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Stecka: när leveransen kommer, hur vet man att den är utbytt? Verkar vara ett fel dom rättar till nu, frågan är om det är den gamla eller nya som kommer i det fall leveransen kommer stax efter nyår.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jag har inte en aning men har den inte blivit skickad ännu så får du den nya antar jag iaf.. hoppas detta inte tillför förseningar för er för nog är de en förbättring på en nytro helt klart :)

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Jag beställde den genom NTC. Det var för ca tre månader sedan. Inget oväntat att det skulle ta tid innan den kommer men den bör dyka upp snart. Är det någon som hört något om NTC:s beställning. Är den på gång?

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Skinz har fått alle listene på kjøpere fra forhandlerene. ALLE VIL FÅ NYE TILSENDT SNAREST MULIG. Di har bytta leverandør da kvaliteten på metallet var for dårlig. SKINZ brukte samme under hele testing perioden. Da var det ikke noe problem, men tydeligvis har leverandør endret metallet under undersøkelser. Slik jeg forstår det iallefall.