Skoteråkning i Västerås?

jomenhej

Medlem
24 jan 2011
14
0
1
Nån som vet om det finns några leder i området, bönderna blir nog sura på mig snart när jag får åka på deras marker :)

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Vet inte om det finns.
Men varför ska dom bli sura om du sköter dig?
Har du några åkrar mm som du är osäker på vad som finns under eller är lämpligt att åka på, kan du alltid åka och fråga bonden.
Dom flesta brukar det gå att prata med om du gör det innan du har retat dom.

jomenhej

Medlem
24 jan 2011
14
0
1
Jag har frågat min närmaste bonde, för han är det ok, svårt o veta vilka åkrar som tillhör vilka bara.....drygt o fråga 20 olika bönder!

Mxz550x

Aktiv medlem
7 nov 2006
66
0
6
LLA
Närmast Västerås är Fagersta och Norbergs ledsystem. Speciellt i Norberg brukar det kunna vara riktigt fina leder då dom lägger ner mycket arbete på att sladda o dona med lederna. Se mer på www.fnsk.se

jomenhej

Medlem
24 jan 2011
14
0
1
Jo jag har gjort några mindre leder själv....får se hur det ser ut till våren om det försämrar för bönderna eller inte :)

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
fagersta norberg har schyssta leder. dock synd att dom går över sjöar hela tiden som nästan alltid är stöp på. sen äre ju väldigt plant. men är man inte så kräsen så duger dom gott och väl. vi åkte mycket där ferut. Nu mera åker vi bara uppe i stugan(älvdalen) då vi lessnat på stöp och sönder körda leder här nere hela tiden.

richard78

Medlem
23 jan 2011
18
0
1
åka ute på mälarn funkar fint, o på åkrarna upp mot sala (om det ä ok för bönderna).(annars känns det som det är mer värt att ta kärran å åka upp till nått ledsystem...typ fagersta, hedemora,ludvika-säfsen.

robba4262

Medlem
28 okt 2010
12
0
1
Västerås, Sweden, Sweden
Jag kör Genom Hässlö skogen ner till björnön sen ut på isen å leker :) sett att det är rätt många som tar samma väg .... sen får man väll köra i diken å på alla snövallar :) Brukar mest vara glada skidåkare som tycker man kan platta till lite så de kan åka nått varv:p

aso

Medlem
24 jan 2010
10
0
1
Kanske dax att fixa en liten träff i eller runt Västerås?
Jag är nybliven skoterägare och har ingen koll alls.