Skoter 80k

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Vad är bästa köp för 80000:- Har en skidoo mxz 600 SDI -05 just nu, men ska byta upp mig ett snäpp. Är mest sugen på en 4t sport/crossover. Kan få tag i en demo maskin, fst dragon turbo -08 för 80.000:- blir första ägaren på den. Så har 2 års garanti etc. Den har gått 200mil.

Skulle helst vilja ha en crossover, men garantin lockar mycket.

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
80 000 kr är mycket pengar och träffar du "rätt" säljare kan du få en ordentligt ny/fin maskin. Om du är fast i din övertgelse att du skall ha en 4t finns det i mitt tycke bara ett alternativ; Yamaha Nytro. XTX:en har ju inte riktigt kommit ner i pris så en förlängd RTX eller en MTX känns som fina alternativ.

Om du vill fortsätta med 2t finns ju en mängd olika alternativ där jag själv är mycket nöjd med en 07:as Renegade 800. REV-chassiet på höjden av sin utveckling och sista modellen av 800:an innan R-snurran. Om du hittar ett fint ex av en sådan får du även lite pengar över! Många förordar ju även Crossfiremodellerna vilket jag till fullo kan förstå. Där kan du nog också få mycket maskin för pengarna! Sen finns ju Lynx X-trim.....

Möjligheterna med 80 lök på fickan är oändliga!