Skoter dör nästan!

Superwagon

Välkänd medlem
2 jan 2009
152
0
16
39
www.modohockey.se
Hej var uppe i fjällen och körde igår. men fan skotern gick kanon tills jag kört en stund. så fort jag ska starta den när jag ståt stilla så går den helt rent och jag står och gasar lite sedan när jag kör i väg så slutar den gasa i bland lixson bara bludrar till och kommer sedan igen. detta gör den på olika varvtal och inte alltid vid samma. är de nå skit med förgasarna tro? inga miss ljud finns? mvh niklas

Superwagon

Välkänd medlem
2 jan 2009
152
0
16
39
www.modohockey.se
kan tillläggas att skotern står i ett skoterföråd utan värme så den står och blir kall när jag inte är där. kan de vara så att de är nått med förgasaren eller är de något annat som spökar? Vad ska jag leta felen någonstans? Variatorn är de inga glapp eller nått i och ny rem sitter på. inga miss ljud heller utan är när jag drar på den tappar accet typ när man kör. till att sedan gå rent en stund tills de blir likadant igen. SNÄLLA HJÄLP!

Superwagon

Välkänd medlem
2 jan 2009
152
0
16
39
www.modohockey.se
nej har tankat den förra veckan så de är de inte. men skoter står stilla i mellan åt när jag inte anväder den och blir kall. så vet fan vad de är. men mina misstanker går till förgasarna eller är jag ute och cycklar

Superwagon

Välkänd medlem
2 jan 2009
152
0
16
39
www.modohockey.se
Ska skriva nu så ni förstår-
Jag startar skotern och kör ca 200m allt går som de ska den svarar precis på gasen som den brukar. 300m senare så dör den bara allt dör ljuset rubbet för att sedan starta sig själv igen. och går som vanligt. Är precis som någon slår på dödaren när jag kör. vad fan ska jag leta någonstans? mvh niklas

ps. Hastighets mätaren lever sitt eget liv och fungerar i bland kan de ha ett samband?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
ja men då har du ju elfel.. allså jordfel nånstan... kolla alla kablar så det inte ligger emot nånstans eller så nån jord sitter lösr.. heheh ja det va juh en jäkla skillnad =P det kan vara relaterat till hastighetsmätaren då en kabel kan sitta löst elternativt glappt eller skavt så det kortsluter...

Superwagon

Välkänd medlem
2 jan 2009
152
0
16
39
www.modohockey.se
så du tror de är ett jord fel :p tur man är elektriker då :) men som sagt de kan inte vara något annat då? klart de kan men menar att de bör vara de eller? de kan inte vara data boxen eller? för då skulle de väll inte fungera i mellan åt? mvh niklas

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
njae vore det data boxen skulle nog "felet" vara konstant men att den dör inklusive lampor osv så är det defenetivt elfel....

långturbo

Medlem
23 jan 2009
38
0
1
skellefteå
kolla kontakten i gashandtaget. om det sitter nån där. har kopplat bort den på min uppförde sig ungefär likadant. kostar ju gratis att prova iaf