Skoter förbud runt Boden

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
"Harald Jörgensen i boden är trött på all okynnes körning på skoter"
"jörgensen säger att han älskar snöskotrar och själv kör flitigt
men nu är han,uppriktigt sagt förbannad"

"99% av förarna sköter sig men 1% uppträder illa de skrämmer folk,djur och kör sönder skidspår"
(dessa citat ur NSD 25 feb)


Vet inte vad han tror att han löser med ett förbud!
förbud följs av de 99%

resterande 1% som skiter i regler lär nog skita i det förbudet ochså
 

conny broström

Ny medlem
25 feb 2005
4
0
1
BODEN
men vad är det frågan om

Läste denna artikel i dagens NSD och måste ifrågasätta den här skoter älskarens avsikter.

grunden till detta verkar vara att han har plogat upp en is bana för sin egen skull och någon "dum jävel"har haft fräckheten att passera denna.Är banan till att börja med ut märkt så att ingen kör in i en plogvall i mörkret tex och skadar sig?

med vilken rätt kan man bli förbannad?äger han möjligen buddbyträsket!

Förbuds förslaget inne bär som jag har förstått 1 mils radie runt boden vilket i sintur gör att de som bor i området tvingas lasta på släp osv i stället för att kunna köra ut ur garaget över plogvallen och ut på leden.
Alla har inte möjlighet att fara så långt bort för att kunna köra skoter,

kanske vore en ide' att förbjuda skoter körning där harald normalt kör!
det e väl som med kärnkraften,flyktig förläggningar etc "vi ska ha DET men inte här"

konan skrev
resterande 1% som skiter i regler lär nog skita i det förbudet ochså

Begränsningar/förbud drabbar de som följer reglerna,de som struntar i dem kommer man tyvärr inte åt genom förbud.

DET ÄR DUMT ATT SKJUTA SIG SJÄLV I FOTEN!
Det gäller både harald & busarna.

Mvh Conny
 

Sstroke

Medlem
1 jan 2000
15
0
1
Rätta mig om jag har fel.
Men det är väl redan skoterförbud inom tätbebygt område?
 

Lidde

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Sstroke skrev:
Rätta mig om jag har fel.
Men det är väl redan skoterförbud inom tätbebygt område?
Ja, men inte på utsatta leder inom området, och det finns ju i regel genom de flesta byar/städer.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
hallå

Sstroke skrev:
Rätta mig om jag har fel.
Men det är väl redan skoterförbud inom tätbebygt område?
De va ju inte riktigt det som va meningen me mitt inlägg,vissa grundläggande förutsättningar finns ju redan som tex i dag befintliga förbud å sunt förnuft.

problemet som jag ser det är att (som conny skrev)

"Begränsningar/förbud drabbar de som följer reglerna,de som struntar i dem kommer man tyvärr inte åt genom förbud"

å att det blir hemskt långt att köra från A - B om man inte får köra i området överhuvudtaget.
Men jag har full förståelse för att de som aldrig kör i området skiter i om det blir förbud,de e trist för vi som tycker om skoter körning borde hålla i hop.:)

lidde å conny verkar hajja va ja menade :cool:
kolla länken http://www.nsd.se/index.php?artikel=138568&ort=13
 
Last edited:

conny broström

Ny medlem
25 feb 2005
4
0
1
BODEN
Var ute och åkte i dag

Den enda is bana jag kunde hitta på buddbyträsket var väl ut märkt så där har harald inte felat.man kan inte missa den mäkningen jag förstår om han är arg

Att vissa element inte kan låta bli och irritera folk!
Man ska för den skull inte skapa nya förbud som förstör för alla andra bara för att man är arg/ledsen tycker jag.


Mvh Conny