Skoter fonden

Status
Stängd för vidare inlägg.

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
hej alla här på forumet . Jag har funderat och vad säger ni om att vi skulle starta en skoter fond? En som alla kan söka till. Vet att det kan vara kärvt att kunna utföra sitt intresse så vi kan väll spåna om det finns intresse, sen kan vi alla tycka till hur det ska utföras.mvh per

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
Nu handlar det inte om några jätte summor vi pratar om men.men har en ide och med allas hjälp så kan vi utforma detta.anledningen till detta är att i och med min verksamhet jag har så har jag kommit i kontakt med en del ungdomar som folk anser är helt värdelösa.men med lite guidning och lite skoteråkning har fått en helt ny upplevelse och ett nytt intresse.utifrån min erfarenhet så tror jag att vi alla seriösa skoter åkare kan påvärka och kunna hjälpa fram dom som behöver det.det är ju inte direkt så att man ska kunna hämta ut pengar efter behov utan det ska komma till den som behöver det.det finns människor som vill hjälpa.andra.om detta skulle genomföras så ska ju så klart detta genomföra enligt det regelverk som finns som fonder.har varit i kontakt med väldigt många företag som är villig att bistå med medel.även jag själv i egenskap av företagare

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Är stolt över mej själv som orkade läsa igenom din text ovan, väldigt jobbig textremsa att jobba igenom.
Åter till topic, bra grundtanke men har svårt att se hur avvägningen ska göras till vem som behöver pengar?
Är det bensinpengar till pappas Pro rmk som drar 7liter milen eller är det till första köp av skoter. Får killen som misshandlat sönder sin skoter också bidrag?

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
jo har problem med stavning efter en järn blödning 24 år som billackerare.nu är det så att det finns för få som hjälper andra i det här livet.jag har inte en aning hur det skall av vägas.det är därför jag lyfter frågan.och varför inte bensin bidrag om det är skäligt.om din skoter skulle bli stulen några dagar före din förbetalda fjällsemester.skulle du inte upskatta att få hjälp med ett bidrag eller ett skoterlån så att du kan genomföra det.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Kan väll möjligtvis vara en bra idé, men tror inte det är genomförbart.

Idén finns ju på många "ungdomsansalter" och "hem" här och var. Där det finns vissa bidrag de får söka, och pengar som de samlar in på olika vis, så får "problembarnen" som är inlåsta chansen att fara ute och åka ex. gårdens gamla skotrar och kanske få lite intresse för annat än att halka in på den kriminella banan.

Så är det då i trehörningssjö.

henkek

Aktiv medlem
6 feb 2012
64
1
6
Hammerdal
Den här tråden kommer bli intressant att följa.
Jag skulle förresten behöva en slant till ett par pipor, Psi vore bra.
/Tack på förhand

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
inser just att ni har nog alldrig varit med när nån i gänget råkat på problem och alla salat ihop så att han kunnat följa med.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Att man ska skänka pengar till folk som har svårt att finansiera sitt intresse, i det här fallet skoterkörning känns för mej bara fel. Har man inte råd , skaffa en annan hobby.

Jag ser hellre att folk skänker pengar till någon som verkligen behöver dem, finns gott om organisationer som behöver tillskott i kassan, en av dem är den lokala skoterklubben.

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
jo då men missupfatta inte syftet nej har man inte råd så ska man inte leka.men men det finns tider det kan behövas hjälp.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
På sätt och vis en bra idé. Jag var en av många här på forumet som sponsrade askers turborenovering förra året, har sponsrat WestinMX's projekt också med meshtyg. Har även sponsrat andra inom motorsport som haft problem med maskineriet. Inga stora pengar, men små smulor är också bröd...

Det ser jag inga problem med, då det är på den nivån.

Men att lägga pengar i en "allmän" fond, där i stort sett alla bidragsgivare, stora som små, vill vara med och leka fondförvaltare kan nog bli svårt. Då måste vi ha en styrgrupp som bestämmer vad som ska göras. Vem sitter i styrgruppen? Dom som vill ha bidrag? Dom som vägrar ge bidrag om dom inte får en plats i gruppen? Kan bli komplicerat som fan.

Bättre att den som behöver tillfälligt stöd öppnar ett "sponsorkonto" i sin bank, och lägger upp kontonumret i sin projekttråd eller liknande.

Mina 5 cent...

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Det finns miljontals människor som inte har råd med mat.
Och det finns några som inte har råd att... Köra skoter!

Att starta en sån här tråd är väl ändå VM i i-landsproblem?!

Status
Stängd för vidare inlägg.