Skoter i TV

Joel

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Varför visas det inte mer skotersport i TV. Skulle någon kunna svara på det? När SVT visar reportage från sporter som t.ex. speedway, bandy, basket, curling så fattar jag inte varför de inte ens kan visa en resultatskylt från en skotertävling. Även om det inte är värdens största sport så finns det ett stort allmänintresse, i alla fall i norra Sverige. Är man bosatt söder om Dalälven, som jag är, är det inte ofta man får möjligheten att gå på några skoterevenemang. Jag tycker det är väldigt dåligt av SVT som utger sig för att vara ett public service företag att inte visa någon skotersport. Jag och en massa andra norrlänningar betalar också skatt.

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Det är motorsport och det är förbjudet att visas i svt, att dom visar speedway beror nog på att dom tror att det är långfärdsskriskor tror jag...

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
det här är ju något som borde göras någonting åt,det är ju för bedrövligt att man nästan inte ska få se en skoter i tv. Ett tips,titta på oddasat(samiskt program)där visar dom då och då lite skoter från tävlingar,mest troligt har dom nån renskötare som tävlar också.
Men vad gör vi åt det här då?

F

FV

Jag jobbar i flygvapnet i Luleå, vad sponsrar Flygvapnet för någon sport, jo wakeboard.
Dom har gett dom bilar, båtar plus flygvapendesignade wakeboards och hur många i detta land åker wakeboards???
I fjol var Slednecks i Gällivare och i princip oannonserat så kom det mellan 6000 och 8000 åskådare till detta event.
Sportnytt på SVT hade något inslag om en wakeboardtävling och var det 100 personer där så var det inte överdrivet!!
I år den 15 Mars så kommer den Amerikanska eliten i fråga om BIG JUMP till Gällivare tillsammans med betydligt bättre annonsering så borde det komma mellan 6000-10000 åskådare, så borde inte Flygvapnet samt alla andra stora sponsorer vara med på denna grej!!!!
Det är folk i rätta ålder, både tjejer och killar, teknikintresserade, med en känsla för fart samt vinnarinstinkt vara någonting för dom.
Jo det är det tydligen för det blir både uppvisning med helikopter och JAS, men ingen sponsring av något team typ wakeboardlandslaget.
Det dom borde märka är att skotersport här uppe i Norrland är STORT.
Hoppas att Fredik Hedman eller någon annan duktig svensk hoppar omkring i Flygvapnets färger nästa år!!!

J

jonkevidbron

Långfärdsskridskoåkning är en mycket trevlig sysselsättning.
För övrigt gillar jag både speedway och motcross och skulle gärna se mer av det i TV. Tänk om man kunde visa mer sånt i stället för trav (det tråkigaste som finns) och fotboll. Det trodde ni kanske inte men jag tycker det är skitkul med motorsport.
Jag har inga problem med skotercoss heller. Där kör man på banor och det har jag aldrig haft något emot tvärtom.
Så nu vet ni det.

D

Daniel

RE: Re:Skoter i TV

"""Det är motorsport och det är förbjudet att visas i svt"""

Va fan ???
Det har jag aldrig hört !
Helt SJUKT !

Varför finns den ?

mvh Danne

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: Re:Skoter i TV

Nä motorsport är inte förbjudet i svt, men det känns så på grund av att det inte visas något av detta.
Men fotboll och ishocky från alla delar av världen visas med stora tillhörande debattprogram och timmar med trav som man kan se på alla spelställen men det känar staten på, att folk blir spelberoende...