Skoter max 30000 kr

Masen12

Medlem
26 feb 2012
8
0
1
Hejsan!
Jag skulle vilja ha rekommendationer på skotermodeller för runt 30000 kr.
Söker inte någon specifik som redan ligger ute till försäljning utan mer några modeller jag bör kolla på, som ni rekommenderar.
Kommer mest köra led men kanske lite lössnö också.
Vill ha någon som är driftsäker och går bra. Ingen arbetsskoter eller slöhög mer busa, köra fort och kanske hoppa lite. Kör roadracing och vill ha en skoj vinteraktivitet. Dock bör den vara ok för passageraren.

Har ni något förslag på modeller? Skriv gärna ut märke och modellnamn eftersom jag ännu inte kan alla förkortningar och smeknamn.

Tack på förhand!

Masen12

Medlem
26 feb 2012
8
0
1
Ingen som har någon rekommendation?
Funderar på Polaris Edge modellerna (går dom ens att köra i lössnö?).
Yamaha hur är dom?
Hejsan!
Jag skulle vilja ha rekommendationer på skotermodeller för runt 30000 kr.
Söker inte någon specifik som redan ligger ute till försäljning utan mer några modeller jag bör kolla på, som ni rekommenderar.
Kommer mest köra led men kanske lite lössnö också.
Vill ha någon som är driftsäker och går bra. Ingen arbetsskoter eller slöhög mer busa, köra fort och kanske hoppa lite. Kör roadracing och vill ha en skoj vinteraktivitet. Dock bör den vara ok för passageraren.

Har ni något förslag på modeller? Skriv gärna ut märke och modellnamn eftersom jag ännu inte kan alla förkortningar och smeknamn.

Tack på förhand!

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Jag är då nöjd med min F6a... vet inte hur dom ligger i pris nu men 30-35 kanske inte är omöjligt för en 04a? Kanske inget att ha passagerare på men i övrigt så hade jag väl liknande krav som dig när jag letat skoter.

Masen12

Medlem
26 feb 2012
8
0
1
Jag är då nöjd med min F6a... vet inte hur dom ligger i pris nu men 30-35 kanske inte är omöjligt för en 04a? Kanske inget att ha passagerare på men i övrigt så hade jag väl liknande krav som dig när jag letat skoter.
Kanon!
Då ska jag kolla på den modellen.
Tack!

älgrobert

Aktiv medlem
28 jan 2010
74
0
6
Malung
Har en ski-doo Renegade 800 -03. Det är en såkallad crossover med halvlång matta, på skotern sitter fina powderpro skidor som gått 30 mil. Du kan väl höra av dig för mer info om det är intressant.

MVH Robert

Masen12

Medlem
26 feb 2012
8
0
1
Ok, hur är den modellen jämfört med andra? Ex jämfört med Polaris Edge?
Är det bra kvalite på den modellen? Kända "barnsjukdomar" eller liknande?

Mvh Björn

Har en ski-doo Renegade 800 -03. Det är en såkallad crossover med halvlång matta, på skotern sitter fina powderpro skidor som gått 30 mil. Du kan väl höra av dig för mer info om det är intressant.

MVH Robert

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Rotax s.k serie 3 motorer (som bla sitter i renegade 800 -03) har fettade vevlager så om du kollar på någon sådan skoter bör du slänga ett öga mellan primärvariator och motor och se om det har tryckts ut fett vid packboxen på vevaxeln.
Själv har jag haft en serie 3 600 i två år och aldrig haft några större problem.