Skoter på en VW Caddy?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Nån som har sett att det går?
en polare är helt inne på det går, men jag är lite tveksam.
Nån av er som har sett att det funkar.
lägg upp nån bild om ni hittar nån.
/N:beer:
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Vilken kaross är det till och börja med?

Själv har jag sökt efter måtten på mk1´s flak samt lastkapaciteten när man sänkt kärran (Själv sugen på gammalt tyskstuk;)) Hittade iaf en tråd där det pratas om detta: http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=4030&highlight=caddy Inlägg #30 nämns det om skoter.

en mk1 eller 2....
men det känns endå spännande att lasta =)
snart är det ju vinter igen. å känns bättre med en pick up =) BILLIG.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag kan gå ut och mäta lite imorn ;) Farsan har en sån företagsbil. Kan mäta hans bil och sen mäta hur lång min skoter är totalt, en F6 -06

Det är en sån här Caddy farsan har.
 
Last edited:

SuperAdam

Välkänd medlem
1 dec 2007
156
0
6
Skellefteå
Har iaf. prövat bängla upp en trapper 600 på en caddy med gott resultat. mattan stack väl ut en bit, men majoriteten av tyngden var ju innanför flaket, (flaket blir ju ett par decimeter längre när du fäller ner baklämmen). Sen vad fabro polisen tycker är ju en annan sak, men har du ordentligt med spännband ser jag inget egentligt problem.... :beer:
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
Tycker att den sak sticka ut på pok för mycket....
men dom kanske inte gör det.
Visst om du har en 155" det börjar bli jobbigt.

Är du petigt noga får du väl hänga en röd flagg... För den far då ingenstans med ett spännband fram och ett mitt över nånstans.
 

Svackan

Aktiv medlem
4 dec 2006
72
0
6
Guldstaden
www.ty4stroke.com
Vilken kaross är det till och börja med?

Själv har jag sökt efter måtten på mk1´s flak samt lastkapaciteten .
Jag var sugen på en sån tidigare! när pratade med en säljare så angav han måtten 185x130 med luckan uppfäld och 230x130 nerfäld och att maxlasten var 540kg
Så nog ska en skoter rymmas nog! det blev en Hilux för mig i stället som har ca 230x145 som flak mått och jag kör min Vector på flaket utan problem!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag var sugen på en sån tidigare! när pratade med en säljare så angav han måtten 185x130 med luckan uppfäld och 230x130 nerfäld och att maxlasten var 540kg
Så nog ska en skoter rymmas nog! det blev en Hilux för mig i stället som har ca 230x145 som flak mått och jag kör min Vector på flaket utan problem!
Taro/Hilux med RMK 144"